Nekromanti Musik till ett Gästabud

Dan (Neo)

Veteran
Joined
2 Apr 2001
Messages
105
Location
Broträsk
Lätt! :gremcool:

"The Black Madonna", nummer 8.554256 i skivbolaget Naxos katalog. Skivan innehåller pilgrimssånger från renässansen - minns dock inte exakt vad spåret hette, men jag gissar på Cantiga de Santa Maria ( - skivan är tyvärr nedpackad i en flyttkartong för tillfället). Oerhört medryckande låt emellertid, med trummor, pipspel och cymbaler.

(Många av de andra spåren på skivan går att använda till andra företeelser i spelet)
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
du kan väll ta & testa Hedningarna, garmarna & sådan musik. Kan nog åxå passa till ett gästabud !
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
Leta upp Mediaeval Baebes.

Medan du ändå är igång, leta upp Deleriums låt "Aria", en modern dansremix av Baebes sjungande "All turns to yesterday". Den håller för övrigt på att bli inofficiell Västmark-låt. :gremwink:
 

duvan

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
217
Location
The Hood i Gävle (sätra)
Har hört lite av både "Sorkar & Strängar" och "Mediaeval Baebes" och båda skulle nog funka, kollade även upp garmarna och det kan ju också funka.
Skulle finnas en hemsida som ger en massa tips om musik för olika rollspel och olika event i rollspelen.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
FMRDB

"Jo, just filmusiksrecensionsdatabasen är väl använd hos mig, du har inga planer på att bygga ut och göra en rollspelsmusikdatabas ?"

Näe, men nästa projekt är att bygga en kopplingstabell per genre så att man kan söka och lista per genre också. I så fall skulle man helt enkelt bara lista per genre, lista per skräck och vips få upp alla soundtracks som passar till skräck.

Jag har funderat på att sätta in musik i största allmänhet i databasen, men jag tror faktiskt att jag skippar det. FMRDB är för filmmusik i rollspel, och skulle jag släppa på den regeln så skulle det bara bli en massa Nightwish och Blind Guardian-bjäfs i databasen. :gremwink:
 
Top