Nekromanti musik+rollspel

doset

Veteran
Joined
2 Jan 2001
Messages
17
Ett litet kort inlägg om en tanke som slog mig under den pågående diskussionen om musik och rollspel; varför har ingen "amatör"-kompositör inriktat sig på att med dagens tekniska möjligheter helt enkelt producera rollspelsmusik? Även om inte alla har samma smak lär det underlätta om man slipper sitta och komponera själv alternativt klippa och klistra bland sina egna skivor och dessutom finns det säkert folk som är beredda att pröjsa en slant med tanke på alla andra utgifter man har...
 

Honken

Hero
Joined
19 May 2000
Messages
906
Location
Umeå
<blockquote><font size=1>I svar till:</font><hr><p>Ett litet kort inlägg om en tanke som slog mig under den pågående diskussionen om musik och rollspel; varför har ingen "amatör"-kompositör inriktat sig på att med dagens tekniska möjligheter helt enkelt producera rollspelsmusik? Även om inte alla har samma smak lär det underlätta om man slipper sitta och komponera själv alternativt klippa och klistra bland sina egna skivor och dessutom finns det säkert folk som är beredda att pröjsa en slant med tanke på alla andra utgifter man har...<p><hr></blockquote><p>OM inte jag minns helt fel så tycker jag mig ha sett någon skiva riktad till rollspelare... Fast det var länge sedan.

/Honken - Med åldern kommer det dåliga minnet.
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Det kommer komma med en recension på en skiva gord av orcher i codex 008 ...

Jag tänker inte säga så mycket mer.. ni får vänta och se.. :o)

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Hur kan orcher ha gjort en skiva? De existerar inte i våran värld ju.

/Linus

Den stolta krigaren Master Z har sagt sitt
"Beauty is in the eye of the beholder"
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
jo.. det gör de..

Nej.. det är en grupp orchlajvare som gjort en skiva.. tror jag..

ska kolla upp mer tills jag skriver om den..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -..--
 
Top