Nekromanti Musik inspirerad av rollspel

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
Satt och kollade igenom YouTube och snubblade över den här gruppen vid namn silent wedding och deras låt the talet of strahd som helt klart är inspirerad av strahd von zarovich ifrån DnD Ravenloft

https://youtu.be/ds6_k75aMIM


?det fick mig att fundera finns det mer musik som är inspirerad av olika rollspel eller nämner prominenta figurer eller dylikt ifrån olika rollspel ?
 

luddwig

Lawful evil
Joined
30 Jan 2013
Messages
5,514
Det mest uppenbara exempel jag kan komma på är bandet Svavelvinter.

 

Bifur

Veteran
Joined
28 Dec 2015
Messages
5,182
Tja, det finns ju en försvarlig del renodlad rollspelsmusik, men det är kanske inte det som avses?

"Kunskapens pris"? Å andra sidan gjordes den av en av MUAs illustratörer (Muammar) så den kanske faller in kategorin ovan.

Nej, det är blankt.
 

DeBracy

Eventuellt helt fantastisk
Joined
21 May 2003
Messages
5,702
Song for Ulvaak är en text av Patton Oswalt som Allie Goertz satte musik till. Fortfarande vassaste rollspelslåten för min del tror jag.


Skrev förresten en låt efter en omgång av Acceptable Losses av Tova Näslund (finns i antologin Seven Wonders). Min rollpersons tänkta fästman skrev låtar, liksom i huvudet, medan han jobbade med att byta ut rostiga plåtar på arkologins utsida. Resultatet blev Örn (SoundCloud).
 

ÅkeZorkh

Problematisk fiskhandlare från Bretagne
Joined
16 Dec 2018
Messages
485
Summoning. Säkerligen inspirerat av rollspel. Bra rollspelsmusik hsh.
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
498
Återupplivar denna tråd då jag hittat en väldigt Mutantig musikvideo/kortfilm. Hittade videon i en discordkanal för ett tag sedan och den innehåller en viss robotskalle som synts till tidigare och begrepp som tokjuice.
 
Top