Nekromanti Musik å vampyrer

Krigeus

Veteran
Joined
23 Oct 2000
Messages
135
Location
Luleå, Sverige
Re: Metal + Fantasy = sant

Det finns redan ett sånt spel...

Spela Advanced Dungeons and Dragon 3rd edition så har du allt sånt du kan önska dig...Power gaming i ett nötskal...
 

LuthorSL

Veteran
Joined
19 Sep 2001
Messages
16
Re: Musik å vampyrer [OT]

Vad spela det för roll om Metallica gjorde deras låter med orkester live?! Deep Purple gjorde ett album -69 med orkester och var på truné med den 2000... Väldigt mycket bättre (har lyssnat på båda). Men Rhapsody och Blind Guardian är "fantasy".metal, och lämpar sig VÄLDIGT bra till strid! Struntar fullkomligt i vad du säger... Hm!
 

von Schnigel

Veteran
Joined
22 Sep 2001
Messages
130
Location
bankeryd en liten håla strax norr om jönköping
Re: Metal + Fantasy = sant

Nä, inte i våran spelgrupp i alla fall där är 5/12 metalfans 1/12 gillar Uggla 2/12 gillar "klassisk rock'n' roll" (eller vad det kan kallas) 2/12 saknar fullständigt smak och resten vet jag inte.
Själv tillhör jag hårdrockarna och gillar bl.a.: Rhapsody, Blind Guardian och Rammstein men även tyngre saker som: Opeth, Athletus, Fear Factory men även kan tänka sig lyssna på andra stilar (the Dark Side med Hypertracks är skitgrym).

Kommer att tänka på en annan rollspelsgrupp som jag haft en liten "utomrollspelig" kontakt med som gillade skit som "Ultima Thule" /images/icons/sick.gif/images/icons/frank.gif/images/icons/sick.gif/images/icons/frank.gif/images/icons/sick.gif/images/icons/oink.gif/images/icons/sick.gif/images/icons/frank.gif/images/icons/sick.gif/images/icons/frank.gif och spelade den musikstilen i samband med rollspel. Fy Fan.
/[color:red]von Schnigel</font color=red>- KontarMilitantAntiPatiot.
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,557
Location
Helsingborg
Vampyräventyr

Hur mycket vampyrer vill du ha? Som i "From Dusk till Dawn" (=massor), eller? Själv kan jag bara tänka mig Torshem (eller var det en modul?) som har med vampyrer (samt "Skuggan av en ros" som redan nämnts).. Finns säkert något kasst gratisäventyr på scenariobanken.
Båda äventyren är att rekommendera men är köpäventyr, varav Torshemmodulen kan vara lite svår att få tag på..

/[color:448800]Han</font color=448800> som senare läste att Eldoron ville ha något bra vampyräventyr
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,557
Location
Helsingborg
Re: Där ser man

"Okej, jag antar att det är en generations- och geografifråga."
samt ska baseras på vad folk sysslar med annars, förutom rollspel.. Datanördar (som jag själv) lyssnar t.ex. gärna på techno, trance och rave (ja... Jag drar alla datanördar över en kam)..

/[color:448800]Han</font color=448800> som även älskar att lyssna på kärlekslåtar och 80-talspop
 

Salir

Veteran
Joined
6 Nov 2000
Messages
129
Location
Västerås
Re: Metal + Fantasy = sant

Jag är naturvetare och lyssnar nästintill bara på metal främst powermetal =)

Så nu får vi nog säga att många rollspelare är naturvetare och hårdrockare!
Även alla jag spelar rollspel med lyssnar bara på hårdrock.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Minoritet?

Jaha, så då är jag som gammal samhällsgök respektive blues och jazz spisare i minoritet alltså? Fy fasen...


Storuggla, den lojala oppositionen
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
To the rescue

Du är inte ensam!! Även om min skivsamling är pinsamt liten så har du mitt helhjärtade stöd.

Riddartitel.....snart.....inom.... räckhåll....
 

Eldoron

Veteran
Joined
23 Feb 2002
Messages
10
Re: Vampyräventyr

ne jag vill inte ha en riktig slakt utan bara ett par lixom typ som dracula/images/icons/smile.gif
 

Eksem

Champion
Joined
19 Feb 2001
Messages
7,615
Location
Stockholm
Re: Där ser man

Medan vi förortare som slåss och rånar folk för att bekosta vårt missbruk vid sidan av rollspelandet lyssnar på hiphop. Ser ut som Risings teori stämmer med andra ord =)

Ärligt talat har vi en hårdrockare, en punkare, en hiphopare, en soulnörd men inte en enda technosnubbe!
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
I made this

hmmm funderar vad som är bra musik till DoD och undrar även om det finns nåt bra vampyräventyr till DoD

För att helt omotiverat (?) anta att det är DoD4 du spelar så har jag en gammal goding (nu ljuger jag /images/icons/smile.gif) som jag skrev en gång för länge sedan (datumet på filen från januari 2001 stämmer inte för fem öre... måste varit inne åck rätstvaat den då /images/icons/laugh.gif) innan Buffy the vamp.slayer dök upp. Har för mig jag såg en kul rulle med Donald Sutherland som nån vampyjägarmentor och blev inspirerad......

Du ville ha ett bra äventyr sa du. Det kanske du inte får här, men vafan, har aldrig delat med mig av gamla äventyr innan så nån gång ska man ju börja. För mig är äventyret pinsamt löjligt (självkritiker...) men håll till godo.
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Vi bildar klubb. E du me Walle? (NT)

Men det står ju NT ju... /images/icons/sick.gif
Måste ni öppna bara på pin kiv eller?


Storuggla, dörrvred
 

Feuflux

omjonasson.se
Joined
8 Jan 2001
Messages
4,984
Location
Linköping
Re: I made this

var e det då?/images/icons/laugh.gif

Vad menar du nu? Jag bifogade filen med äventyret i förra inlägget om det är det du menar. Nu blev jag förvirrad...
 

Hasse

Hero
Joined
13 Jan 2001
Messages
1,684
Location
Göteborg
Re: Host.........

"...åttiotalspopulärmusik, host.......det är GANSKA annorlunda musiksmak det........"

Hur annolunda är Madonna? hon var stor redan på 80-talet. Sedan skall vi glömma att Whitney Huston och slog igenom samma årtionde och med viss risk för att ha fel vill jag även minnas att Maria Carey slog igenom och blev stor på 80-talet.

Själv lyssnar jag på det jag tycker är bra och det brukar inte innebära det som ligger på Tracks eller de låtar som spelas på NRJ å liknande radiostationer. Det innebär istället främst Rock/hårdrock/punk/hardcore fast å andra sidan så gillar jag annat oxå jag försöker inte ha förutfattade meningar om en låt bara för att det tillhör en viss typ av genre även om jag hittills inte hört någon dansbands låt som jag gillar./images/icons/doh.gif Så i min cdsamling så samsas Jan Johansson med System of a down, Frank Sintra med Ramones, David Bowie med Black Sabbath osv

Är det någon mer än jag som först trodde att reklamen för Tyska schlagerhits var ett skämt? När jag sedan insåg att den var seriös kunde jag inte annat än skratta.
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
Re: Host.........

...åttiotalspopulärmusik, host.......det är GANSKA annorlunda musiksmak det........

Musiken som skapade den obskyra fringe-kanalen MTV. Hurså?

--
Åke, som fö var headbanger och (barbar)fantasydiggare innan jag blev rollspelare.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,302
Location
Örebro
Hur kom det sig...

...att du letade upp den här tråden och svarade just efter fyra års tid? :gremwink:
 
Top