MunkCon II

Rangertheman

Swashbuckler
Joined
15 Dec 2015
Messages
3,148
Spelade Fate Core och Barkhäxan. I det ena överlevde rollpersonerna, i det andra inte alls.

Synd att jag inte hann träffa- och prata med ens en bråkdel av de personer jag ville träffa.
 

kloptok

Pensionerad astrolog
Joined
14 Dec 2008
Messages
1,223
Location
Stockholm
Spelade LICH HEIST. Överlevde med en lichs formelbok i min ägo, vilket får ses som en vinst (att ett par andra rollpersoner strök med får i sammanhanget ses som en petitess).

Spelade uppskattningsvis ca 0.5% av Halls of Arden Vul, en galet stor megadungeon som är på över 1100 sidor. Spelade halfling mest för att den hade 13 i styrka. Charmigt att få använda nedåtgående AC och en to hit-tabell igen, det var ett tag sen sist.

MunkCon som väntat supertrevlig. Som förra gången impad och glad över hur många som villigt och engagerat spelleder när det dras ihop ett sånt här konvent.
 

Hägerstrand

Tror fortfarande på 7WA
Joined
2 Dec 2022
Messages
796
>Blev stekt av Chrull.
Fan vad sjukt. Då måste du gjort något riktigt korkat.

Jag blev också stekt av Chrull.

Spelledde också Eat the Reich med ett kul gäng, tack för det.

10/10 till eventet den här gången också. Visst, kaoset med anmälningar går säkert att organisera, men jag gillar också att jag både nu och i höstas körde spel som folk anmälde sig till helt vind för våg utan en aning om vad det skulle handla om.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,864
Location
Stockholm
Äntligen hemma efter en lång dag på Munkbron (och en efteröl med Martin och Calle). Glad och lite varm inombords av alla uppskattande ord.

Jag vill rikta ett gigantonormiskt jättetack till alla frivilliga spelledare utan vilka MunkCon II inte varit någonting.

Tack!
 

Herr_Omar

Veteran
Joined
8 Aug 2023
Messages
24
Location
Stockholm
Inledde dagen med att vara spelledare för lite Kutulu-skräck. Riktigt roligt med sex engagerade och duktiga spelare. Hoppas ni uppskattade det lika mycket som jag!
Fortsatte efter den utmärkta lunchen med att spela Call of Cthulhu Sverige. Härligt att få vara spelare av en skeptiker som är övertygad om att det finns det en naturlig förklaring till allt vi upplevde.
Lämnade nöjd och glad vid åtta-tiden.

Stort tack till organisatörer och personal på Munkbron! Hur roligt som helst!
 

Gabrielle de Bourg

Gör nördiga grejer
Joined
5 Feb 2018
Messages
1,304
Mitt första MunkCon. Superroligt att vara där. Jag gled in först vid 15:00, hälsade och pratade med folk. Sedan spelledde jag Call of Cthulhu Sverige, där vi körde lite sandlådigt äventyr i Lund. Det var jättekul, spelarna var väldigt inne i sina karaktärer så det blev mer fokus på rollspelandet och kanske lite för lite handling från mitt håll… men det blev att gräva massor med information och fakta som ledde till ett rätt explosivt avslut. Vem vet, kanske blir det uppföljning på ett kommande MunkCon?
 
Top