Konvent MunkCon 5, söndag 23 november

Halloj och fint att se ett nytt MunkCon gå av stapeln! Jag skulle vilja arrangera ett Varulvsspel lajv.Förstår jag rätt att jag ska vänta till söndag 2/11 kl 14.00 och då posta en anmälan om att få arrangera? Och så antar jag att ”Först till kvarn” gäller?
Brukar inte sådana spel vara för större antal personer (än 4-5)? Det känns som att det bryter Munkconformatet lite, men det kanske passar bra som en mittemellanaktivitet.

Efter dialog med @Basenanji , så kommer inte varulvspelet ta ett av de "vanliga" borden, men det kommer troligen finnas möjlighet att spela ändå, antingen vi "pausen" eller efter de ordinarie passen. (det brukar vara tid kvar nog när de flesta pass 2 är över.

Hej, hur brukar det se ut med tiderna för passen? Jag tror jag kan vara med hela dagen (om jag får biljett :) ), men det är möjligt att jag måste avvika lite tidigare pga barn. I så fall, hur många pass brukar det bli mellan 11 och 22?

Hej, hur brukar det se ut med tiderna för passen? Jag tror jag kan vara med hela dagen (om jag får biljett :) ), men det är möjligt att jag måste avvika lite tidigare pga barn. I så fall, hur många pass brukar det bli mellan 11 och 22?
Det har alltid varit exakt två pass hittills iaf, men längden varierar. Nästa pass brukar börja successivt när tillräckligt många är färdiga för att komma igång med ett nytt.

Förväntas man spelleda hela dagen, eller kan man försöka ansluta till ett bord efter man spelledit ett pass?

Förväntas man spelleda hela dagen, eller kan man försöka ansluta till ett bord efter man spelledit ett pass?
Man får anmäla sig till att spela pass 1 om man spelleder pass 2 och tvärtom, eller bara hänga
Man förväntas hålla det "konventskort" när man spelleder---så 3-4 timmar typ.

Back