Nekromanti Mundanas undergång (förbjudet för mina spelare!)

Kenzui

Warrior
Re: Människor!

Hej. nej människor är inte det enda rätta. om man kan spela dvärg eller alv eller kanske till och med tirak så, fast det är ju ganska svårt eftersom man bara har läst om dem! dvärg tjejer finns, han skrev eller var dert du? jaja det finns av det kvinliga könet hos dvärgar också! och bazirk tiraker värkar ganska civiliserade fast dom e ju födda lite agresiva så det är svårt att förstå. och alver dom e ju bara skit och svåra att förstå! Ha det bra!

Kenzui

Warrior
Re: Harr, Thaar!

Vaddå skåningar e väll inget att ha! kan man nästan sälja skåne till danskarna fast det finns ju bra saker att ha i skåne! HA haha Ha det bra!

Marukusu

Hero
Handsken är kastad!

Ok, here's the deal:

Jag har läst igenom i princip alla rasers böcker, inklusive hemligheter, och mina fördomar gentemot vissa raser (typ tiraker) har inget med att jag tycker att rasen i fråga är "dålig". Tvärtom så har mina rollpersoner fått stora problem med just denna håriga ras (främst Ethelberth, aka "Tirakslaktaren"), vilket tyder på att de generellt sett är bättre än människor i strid.
Jag ogillar tiraker främst för att min konkurrent inom vår spelgrupp, thismen, fullkomligt älskar dem och slänger in dem för jämnan i sina äventyr med... "varierande" resultat.

Summa summarum: tiraker är inte onda i mina ögon, jag vet om deras hemligheter och allt sådant bjäfs. Däremot så tycker jag att det är så j*vla kul att göra dem korrupta och onda, då de uppenbarligen är rippade från orcherna som då är elaka.

Och ja, människor är det bästa att spela av flera anlegningar. Mundana är en värld i huvudsak befolkad av människor, de kan således röra sig fritt nästan var som helst i Mundana utan att bli diskriminerade, till skillnad från de andra raserna.
Det är så, och så kommer det att förbli i mitt Mundana.

/Marukusu, bane of orcs.

Marukusu

Hero
Halleo aelle peoger... [OT]

"Om folk bara hade varit lika fördomsfria mot skåningar... *suck*"

Tja, ni skeonepeoger har ju trots allt hört till daenskaerne i bra många år och ni har ju inte blivit helt assimilerade i det svenska samhället av den vackra dialekten att döma (det är respekt att stå emot den avskyvärda Liidingösvenskan).

Ni skåningar ses som något avlägset och exotiskt av oss runt Mälardalen, varför ett möte med en äkta skåning är ungefär som att se en livs levande enhörning.

Ingen fara, tids nog blir ni nog accepterade.

/Marukusu, som tror att skåningarna även de är människor innerst inne...

Ceram

Tvättbjörn
Re: Människor!

dvärg tjejer finns
Vad jag menade men abslut inte skrev var att det är rysligt svårt att spela en varels som saknar sexualdrift eftersom den är ganska central hos människor. Enda gången dvärgar behöver bry sig om könet på en annan dvärg är när den väljer vem den vill bli så god vän med att de kan föröka sig ihop. Då är det nästan som att dvärgar endast finns i ett kön...

/Ceram, lyssna på vad han menar inte på vad han skriver... Eller tvärt om ...

Mörker

Warrior
Re: En fråga (OT)

Åtminstone min vän är trött på världen, jag själv tycker bara att lockelsen att få spela det här äventyret är tillräcklig för att hänga på; vi kommer i vilket fall göra ett uppehåll att spela i Mundana...

Mörker

Warrior
Jag har väl inte sagt annat? Jag sade bara att Maktah sänder tre döttrar till Mundana (en gûrd, en tirak och en trukh), de slåss sedan mot demoner, mot gudar och mot människor tillsammans med sina bröder (alla andra tiraker och troll).