Nekromanti Mundanaförstoring?

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Hej.
Jag kanske är lite fel ute i detta forumet när det gäller denna frågan, men jag vill ändå fråga nån på Neogames om Atlasboxen kommer att beskriva något mer om Mundana än vad georgafica mundana gör. För om man tittat på innehåller så finns det inget nytt om världen utan bara historia och sådan fakta i Encyklopedia Mundana. Så min förfrågan är om det finns mer fakta om just mundana eller är det samma som finns i Geografica mundana.

Jag tycker frågan kan vara relevant men Ymir du får bestämma om du tycker den är lämplig eller inte.
 

Fahnen

Swordsman
Joined
24 Apr 2003
Messages
459
Varför inte maila neogames istället?


Jag tycker frågan kan vara relevant men Ymir du får bestämma om du tycker den är lämplig eller inte
Det finns fler admins en Ymir....

Jag hoppas att den inhåller fakta om Menon-Aun och länderna där borta.
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Eon-forumet - ett skräckvälde?

"Det finns fler admins en Ymir...."

Fast det är Ymir som låser flest trådar här på Eon-forumet.

För övrigt tycker jag det är ganska trist att folk som Ilion ska behöva oroa sig för att en fråga som den han ställde, vilken var alldeles utmärkt enligt mig, ska vara nog för att bli låst. Alltså, jag kritiserar inte någon administratörs eller moderators omdöme vad gäller trådlåsningar för jag tycker att (nästan) varenda tråd som blir låst har anledning nog att bli det. Nej, istället tycker jag att folk som startar trådar (eller bara skriver vanliga inlägg i en befintlig tråd) inte behöver känna sig rädda för att få den låst bara de med rent samvete kan svara "Ja" på följande frågor:

[*]Handlar inlägget om Eon?

[*]Kommer inläggets ämne behandla något som inte behandlas i någon tråd längre ner (där den inte är OT)?

[*]Är inlägget fritt från alla former av äkta och allvarliga "otrevligheter"som personangrepp och liknande samt frågor angående vad Grisodlare innebär och hur man kan förbättra denna rang?

[*]Är inlägget Off Topic (OT)? (Oftast reagerar moderatorerna och administratörerna inte så värst mycket på detta bara bara det rör sig om OT i liten utsträckning men om "OTet" på något sätt är stötande eller om majoriteten av de nya inläggen i tråden är OT så brukar saker och ting hända.)
 

avatarex

Helmgast
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,218
Location
Göteborg
Nån på Neogames. Hrm. Jaja, Menon-Aun och Tarhai kommer att beskrivas närmare i Atlasboxen (hur det blir med Kryddöarna och Miam vet jag inte).

Glöm inte att du får fina kartor också.

// avatarex, ska skriva om Tarhai om inte nån säger ifrån
 

Emil

Hero
Joined
20 May 2000
Messages
1,321
Location
Malmö, Sweden
Re: Eon-forumet - ett skräckvälde?

Jag håller med dig om det mesta. Jag brukar protestera hårt varje gång "levande" trådar blir låsta bara för att en moderator inte tycker att det tillförs något nytt i den. Men några sådana problem har jag inte upplevt här på länge (kan dock bero på att jag inte varit så aktiv de senaste åren...).

Jag tycker dock inte att det är något problem att en tråd tar upp ett ämne som redan tagits upp tidigare (så länge det inte handlar om en ren fråga), vilket jag upplevt att många andra tycker - speciellt på andra fourm såsom de på kent.nu. Diskussioner är alltid nyttiga för att fånga upp nya tankegångar och renodla sin gamla åsikter.

/Emil
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Eon-forumet - ett skräckvälde?

"Jag tycker dock inte att det är något problem att en tråd tar upp ett ämne som redan tagits upp tidigare"

Inte jag heller. Jag ser det nästan som en nödvändighet faktiskt av det faktum att en tråd annars har cirka två dagar i rampljuset här på Eon-forumet. Man hinner knappast diskutera klart allt. Nej, det var mer i enlighet med min erfarenhet jag nämnde det för den säger att sådana trådar ibland blir låsta.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,220
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Eon-forumet - ett skräckvälde?

Det finns en punkt till man bör betänka:

[*]Är inlägget meningsfullt?

Såtillvida att jag mycket väl kan tänka mig att låsa inlägg som innehåller helt meningslösa frågor/påpekanden a'la 'Thism suger' eller 'varför gör kraggsvärd mer skada än lyfalisvärd?'. Någonstans där går gränsen för hur irrelevanta frågeställningar jag tolererar.

Forumbesökare - Se till att motivera era påståenden och försök komma med konstruktiva inlägg i debatterna. Att bara rent ut få höra vad ni tycker utan vidare förklaringar till varför ni tycker som ni gör är inte vidare givande, trots allt. Chansen att ni skulle lyckas övertyga mig om något utan goda motiveringar är lika med noll, åtminstone.

- Ymir, admin
 

DAKRilla

Hero
Joined
12 Mar 2002
Messages
1,283
Re: Eon-forumet - ett skräckvälde?

"Är inlägget meningsfullt?"

Jo, den är viktig den med men eftersom vad som är meningsfullt är väldigt subjektivt så lär detta forum aldrig bli helt fritt från meningslösa inlägg här. Kanske detta forum i synnerhet, faktiskt.

Dock måste jag hålla med Emil om att förekommandet av låsningar av i övrigt konstruktiva trådar tack vare att en deltråd är mäktigt OT, innehåller personliga angrepp e.t.c, är riktigt trist. Det har dock bara hänt vid ett fåtal tillfällen, men skulle det inte vara bättre att varna användarna eller låsa enskilda inlägg i tråden, om det nu är möjligt? Samma sak tycker jag om när trådar vid några enstaka tillfällen blivit låsta tack vare OT-avgreningar som faktiskt varit konstruktiva där annat intressant Eon-relaterat diskuterats.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,220
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Eon-forumet - ett skräckvälde?

Visst är det subjektivt, men det är ju ofrånkomligt ändå. Man kan inte begära mer än att en moderator ska anstränga sig för att göra en rättvis bedömning - det kommer ändå bli helt subjektivt i slutändan. Jag låser trådar jag tycker gått överstyr, är opassande eller meningslösa, och varnar användare jag tycker förtjänar det, och har aldrig påstått annorlunda. Jag vill förbättra det här forumet, jag vill ha konstruktiv debatt och slippa den mängd irrelevanta, korkade eller rentav olämpliga inlägg som hemsöker det. Är det sedan någon som har problem med det kan de ta det med mig personligen.

- Ymir, tar i med hårdhandskarna
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Inget ont över neogames, men de är inte de mest snabbsvarande i västern. JAg vet flera mail som alldrig blivit besvarade och därför vet jag att jag kan få snabba svar från folk på detta forumet, eftersom många av skribenterna finns här.

Som sgt innan, det är oftast Ymir som tar hand om låsningen av trådar, därför riktiade jag det till honom.
 

Ilion

Veteran
Joined
15 Apr 2003
Messages
128
Location
world, Stockholm atm
Ahh, ok, bra att man får lite mer kött på benen då.

Då undrar jag om det finns någon utav neogames skribenterna här på formuet som har skrivit eller ska skriva om öögruppen Therne i det centrala av Stormarnashav?
 

Farbror Funkus

Warrior
Joined
6 May 2003
Messages
320
Location
Hemma hos Faster Funkus?
De kan jag hålla med om!!!

Fortfarande lite sur på Krille för att han förstörde mina
anti Jargiska planer!!!

Häng aboraten i Tibara!!!!

Dö Jargus Dö

/allas älskade Farbror Funkus??
 
Top