Nekromanti Mundana

HoBBiT

Veteran
Joined
18 May 2000
Messages
94
Location
Anderslöv, Skåne, Sverige
Jag satt o studera Mundana kartan i skenet från en lava lampa och några värmeljus då de plötsligt slog mig att Mundana är ett väldigt litet ställe. Jag lade märke till att kartans kanter inte passar varandra, villket är ett rättså tydligt tecken på att de finns en "annan" värld utanför de vi ser på kartan. Detta är säkert inga nyheter för er, men eftersom jag bara haft spelet någon vecka så är de nyheter för mig.

Vad finns då i detta stora okända? Har nån från Mundana varigt där?

Har kanske det Jargiska Kejsardömet sänt ut nån expedition? De har ju kolonier lite varstans i Mundana.

Är Mundana det vi ser på kartan eller är det planeten som kallas så.

Hur stort, i våra mått, är Mundana (det Mundana på kartan alltså)? (i storlek med Europa kanske)

Kanske på andra sidan planeten så finns en värld lik den på kartan, med kejsardömen, mysterier, hisoria, odjur och monster?

Vad tror ni? Och ni som har spelat spelet längre än jag, hur ser er värld ut utanför Mundana?

Det är bäst att hitta på nått innan ens spelare börjar ställe besvärliga frågor! :gremsmile:
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Jag lade märke till att kartans kanter inte passar varandra, villket är ett rättså tydligt tecken på att de finns en "annan" värld utanför de vi ser på kartan."

Helt korrekt. Det du ser på kartan är ungefär en tjugondel av hela världen. Hela världens kustlinjer kommer att avslöjas i Sjöfararen, och i Atlas kommer ännu mer att avslöjas.

I övrigt har jag, trots speltest sedan innan Eon kom ut, aldrig haft behovet av att lämna kartan.
 

smaffy

Hero
Joined
24 Jun 2000
Messages
950
du behöver aldrig lämna kartan så det är lugna fisken :)

som jag tänker mig "baksidan" av mundana så är den extremt outforskad och helt obefolkad. stoooora skogar, höga berg med vit topp samt massor av stora träsk. kanske finns det ett par ouptäckta djurarter också.

kanske finns de äldre arterna kvar oxå.. ett insektssamhälle (starship troopers?)..
 
Top