Nekromanti Mundana - The Glob!

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,201
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Sitter här och känner på den STORA Mundanakartan. Till skillnad från mer pinsamma appendix till Atlasboxen (klimatzonerna, *hint hint*) är den riktigt, riktigt härlig. Kartor i allmänhet är underbara och fantasieggande, också sådana över vår värld, och den här jättekartan över HELA Mundana väckte på något sätt den gamla härliga entusiasmen och nyfikenheten i mig, den från då jag var ny på Eon. Outforskade områden, obebodda områden, jättelika gåtfulla subkontinenter, alltsammans mystiskt, avfolkat och spännande. Mundana var redan från början rikt på sådant, och nu...än mer. Fascinationen må vara irrationell, men den finns där likfullt. Kartor är skithärliga, helt enkelt.

Men det bästa av allt är att kartans kanter möts. Om man håller dess ändar mot varandra passar de ihop! Nu är det väl självklart, världen är ju ett klot, men...

Just det. Ett klot. En sfär. En boll. En glob. En jordglob.

Bara tänk er. Att ha Mundana-jordgloben på skrivbordet? Hur sjukt tufft vore inte det på en skala? Tänk om Neogames en gång kunde låta tillverka en sådan tingest. Vilken pryl!

Håller ni med? Ska vi då inte gemensamt slänga ihop ett mejl till Neogames och önska oss en Mundana-jordglob?

- Ymir, barnsligt entusiastisk
 

Hartland

Warrior
Joined
8 May 2003
Messages
384
Location
Umeå
Jag kan inte hålla mig...

... det blir ett hålla med in lägg i alla fall! :gremgrin:

Fast man kan ju utväckla egenom att fråga vad DU anser finns på dessa outforskade marker...
Jag har då rakt ingen uppfattning än :gremtongue:

/Hartland - borde sova nu...
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,201
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Avmystifiering

Fast man kan ju utväckla egenom att fråga vad DU anser finns på dessa outforskade marker...
Jag har väl ingen aning än, det är ju det som är hela grejen. :gremlaugh:
...Men jag blir besviken om Neogames avslöjar alltför mycket av det, såsom de redan gjort med den fullständiga avmystifieringen av Luberos i 'Fjärran Riken'. Mystiken med ön kunde de väl iallafall behållit?

- Ymir, som i alla sina krav på detaljerade världsbeskrivningar ändå älskar vita fläckar
 

Malkavvaklam

Veteran
Joined
26 Jun 2003
Messages
35
Location
Fbg
Re: Avmystifiering

Skulle mycket väl kunna tänka mig att diktera ihop ett brev till Neo-games... ty vilka inbitna EON spelare skulle INTE vilja han en alldeles, alldeles egen Mundana-glob praktfullt ståendes mitt på skrivbordet... det skulle gör mig mäkta stolt iaf. :gremlaugh:

Och att "avmystifieringen" får bestå är något jag hoppas på... ty var skulle man annars få göra sig av med sina överflödiga fantasidrömmar... det skulle vara en slutgiltig mardröm att få den krossad...

Länge leve avmystifieringen :gremtongue:
 

GrottrolletNaug

Swashbuckler
Joined
12 Dec 2001
Messages
3,026
Location
Uppsala
Ge oss! :D [ant]

Mmmm. Mundanaglob...

Höjden av total nördighet. Jag måste ha den. Om jag så ska cykla ned till götet tillsammans med min kompis vedyxan och "övertala" Neokontoret om att den faktiskt är en viktig del av deras produktlinje :gremwink:


/Naug, är dock pessimistisk
 

Pendragon

Swashbuckler
Joined
5 Aug 2000
Messages
3,030
Location
Malmö, SKÅNE
Fototropisk glob?

Bara det är en riktig jordglob med lampa i och allt. Den ger asmysigt ljus dessutom.

/Joel - som hade en jordglob som nattlampa när han var liten.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,201
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Anakronistisk glob?

...ett alternativ vore ju ett mer In-game-aktivt stuk i trä och sådant, med en lite förvrängd karta i bläck mot gulaktig bakgrund, lite som den i Spelarens handbok (givetvis med outforskade partier och 'Here there be dragons').

...fast det vore inte riktigt lika coolt, förvisso, och förmodligen dyrare också.

- Ymir, funderar
 

zokie

Veteran
Joined
29 Jun 2003
Messages
156
Re: Avmystifiering

du kunde faktiskt låtit bli att läsa om Luberos hemligheter
 
Joined
29 Nov 2001
Messages
1,337
Location
Göteborg
Helt rätt Ymir! Vill ha Mundanajordglob. Jag lägger min röst in för det här.
Vad sägs om att alla går och samlar namnunderskrifter på stan också?
 

storken

Warrior
Joined
2 Mar 2003
Messages
298
Location
Fagersta
Det är precis vad jag alltid drömt om. Jag skulle fan slänga en tusing på en sådan underbar skatt.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,200
Location
Göteborg
Jag har ingen aning på hur dyrt det skulle bli med en glob som sålde i 42 exemplar, men jag antar att det blir ovärt. Ett alternativ är istället att trycka tejprämsor som kan klistras fast på ett klot, blir kanske inte lika snyggt, men iaf en glob.


// avatarex, vill hellre ha en Mundanabadboll, så att man kan leka lite också...
 

Silvervarg

Warrior
Joined
20 Jul 2003
Messages
346
Yay, jag vill ha och får jag inte som jag vill åker jag till Göterbrog och NeoGames kontor och visar använding av spiklubba :gremwink:

Asså, en mundana glob..... *drömma mig bort*
 

Mouja

Hero
Joined
1 Dec 2001
Messages
1,011
Location
Sundsvall
Woho!

Jag tror det har vart Mundana-globar på tapeten förut, men då var ju inte kartan hel eller så. Men jag delar din entusiasm... kanske inte just nu, vaknade nyss, men ändå.
Det skulle ha vart lite (läs: mycket) roligt med en Mundana-glob.
 
Top