Nekromanti Mundana med andra regler, provat?

Björn Wärmedal

Björning Wheel
Joined
29 Dec 2007
Messages
3,552
Location
Umeå
Är det någon här som provat att använda ett annat regelsystem till Eon? I så fall vilket? För- och nackdelar med det valet?
 

Tell

Hero
Joined
21 Feb 2008
Messages
1,083
panty explosion fungerar alldeles utmärkt. fördelen är snabbare och interessantre historier, nackdelen är att den inte hanterar mundanas lapptäckesproblem, och kräver höga nivåer av kunskaper bland spelarna.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag tror att Burning Wheel skulle passa extremt bra till Eon. Reglerna för alver, orcher och dvärgar är lite för tolkienistiska och klyschiga för Eons versioner av dessa varelser och hade behövt ändras somehow, men resten är typ perfekt.

Det finns dessutom en arab-expansion som heter Burning Sands eller nåt, som man kunde använda till Västlanden.

(Jag har inte prövat alltså, jag är bara övertygad om att det skulle funka).
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,904
Location
Nordnordost
I en av de tidiga speltesterna av Medan Världen Går Under spelade vi i Eon-världen. Det funkade väl iofs, men det var en så annorlunda känsla att jag inte skulle kalla det Eon längre.
 

generalwinter

Veteran
Joined
23 Jan 2011
Messages
39
Location
vännäs
nej men har faktisk provat att ta med mig eons regler till dom flesta andra rollspel ja spelat o det funkar bra. rollspel är ju till för att moddas
 

Svarte Faraonen

Oenofil oikofob
Joined
12 Oct 2000
Messages
10,688
Location
Värnhem, Malmö
Vi spelade slutklämmen i en kampanj i ett moddat Pendragon, som nog passade de hjälteaktiga situationerna bättre. Eon var dock bättre under de mer jordnära bitarna i början.
 

Botulf

Rage Paladin
Joined
25 Dec 2008
Messages
1,209
Har många gånger funderat på att använda Drakar och Demoner/BRP* eller Saga till Mundana. Men har aldrig blivit av.
 

Virvelmoln

Veteran
Joined
16 Jan 2010
Messages
73
Location
Borlänge
Håller just på att starta en kampanj med drakar och demoners skade, färdighet, atribut och magi system, men Eons bakgrundssystem, i Eons värld. Anledning: D&D har så mycket roligare magisystem, och de ska alla spela magiker.

Edit: Dock en "moddad" version av bakgrunssystemet som du kan hitta i tråden "alternativt bakgrundssystem" :gremtongue:
 

BiG

Veteran
Joined
18 Aug 2006
Messages
37
Location
Uppsala
jag älskar eons värld jag har testat med götterdämmerungs system med några moddar och det har fungerat mkt bra tycker det flesta ur mina spelgrupper :gremsmile:
 

Tarotikum

Veteran
Joined
30 Aug 2011
Messages
10
Location
Umeå, Västerbotten, Sverige
Jag kör magisystemet från Ars Magica 3:rd edition istället för Eons i mitt tycke alldeles för mekaniska magisystem. Det funkar över förväntan och ger en väldigt medeltida fantasykänsla.
 
Top