Nekromanti Mundana från rymden

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Minns att det i urminnes tider fanns en bild Mundana sedd från rymden, är det någon som råkar ha den skräpande någonstans?
 

Poseur

Swashbuckler
Joined
16 Jan 2007
Messages
2,233
Location
Falun
ARGH jag minns den bilden men nej sparat den har man ju inte gjort. Och min google-fu failar jsut nu också tyvärr :gremfrown:
Någon som har den får jättegärna dela med sig





/Poseur
 

Petter42

Swordsman
Joined
10 Jun 2009
Messages
635
Location
På väg ut ur den bokstavliga garderoben.
Hehe. Var faktiskt inne där och konstaterade att sidan lagts ner. Nån som vet vem som hade hand om den och har dennes mail-adress? Eller personen kanske t.o.m. finns här på wrnu?

Jag vet även att alfaweb ska ha samarbetat med NoGo och ha gett material till eon SE-projektet. NoGo verkar inte ha nåt dock, och SE-projektet dog ut. Vet nån vem som gav ut bilden först? Kan det vara så att den ligger och skräpar i nåt gammalt ex av Codex eller Fenix?

/Petter som också sett bilden på dinosaurernas tid, men inte läst särskilt mycket Fenix eller Codex.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,638
Location
Rissne
Poseur said:
Problemet ligger inte i att jag inte vet orginallänken vart bilden var, den har jag hittat men skiten är bryten :gremfrown: Och tyvärr tror jag den bilden gått i graven med det, om nu inte någon snäll upphovsman eller användare sparat bilden i säkert förvar.



/Poseur Lär ju bevisa att han ändå vet länken (som inte fungerar)
Det kanske kan löna sig för den tålmodige att göra ett besök här. Kolla runt lite. var beredda på seeeeeega laddningstider.
 

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,217
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Jag verkar ha blivit av med de bilder som efterfrågas, men de var ändå inget vidare eftersom de gjordes innan Atlasboxen, och därmed har totalt felaktig geografi.

Däremot har någon här på forumet sedermera gjort glober med -korrekt- geografi, give or take, som jag har sparat och kan visa er. Här och här är de, men dessvärre täcker de inte de mer obskyra sidorna av klotet. Jag har glömt vem som skapade dem, så jag kan inte ge credit where credit is due, men om han/hon/den/det framträder så lovar jag att hylla lite.

Edit: Zadrith verkar visst vara upphovsmannen. Heja!
 

duncan_UBBT

Swordsman
Joined
9 Aug 2009
Messages
716
Location
Skövde
Gjorde en snabb rendering med kartan från atlasboxen. Hade ganska dålig kvalitet på kartan. Kanske orkar fixa det imorgon.
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Duncan said:
Gjorde en snabb rendering med kartan från atlasboxen. Hade ganska dålig kvalitet på kartan. Kanske orkar fixa det imorgon.0
Vilket program använe du?

Jag funderar nämligen på att låta trycka ut en Mundana-Glob
 

k7e9

Hero
Joined
10 Jul 2005
Messages
808
Location
Göteborg
Telephalsion said:
Duncan said:
Gjorde en snabb rendering med kartan från atlasboxen. Hade ganska dålig kvalitet på kartan. Kanske orkar fixa det imorgon.0
Vilket program använe du?

Jag funderar nämligen på att låta trycka ut en Mundana-Glob
Så det blir som en "riktig" jordglob? Hur tänkte du fixa det?
 

Telephalsion

Swordsman
Joined
13 Jun 2009
Messages
681
Scanna in geografica-kartan, använda nån cool grej för att stycka upp den i bitar formade enligt detta.

http://en.wikipedia.org/wiki/File:Tissot_mercator.png

Alltså, förminska förstor för att få korrekta landbitar, typ strängar, eller ovaler eller något.

Sedan köpa en gammal jordglob och putsa ner/spackla upp eventuella berg/hav, och sedan klistra på.

Eftersom jag inte har färdigheten geometri så behöver jag ett program som sköter det åt mig.
 

avatarex

Myrmidon
Joined
18 Dec 2000
Messages
4,215
Location
Göteborg
Lord Avallach said:
Minns att det i urminnes tider fanns en bild Mundana sedd från rymden, är det någon som råkar ha den skräpande någonstans?
Jag hittade bilderna i min backup. Varsågoda!
 

Attachments

Zadrith

Hero
Joined
14 Feb 2002
Messages
1,230
Location
Tranås
Hittade det här gamla inlägget när jag letade sökte efter en annan sak. Tyvärr har jag nog inte kvar filen så att jag kan snurra globen lite och ge er en annan sida av mundana. Men kul att mina gamla alster dyker upp ibland.
 
Top