Nekromanti Munchkin

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,472
Location
Helsingborg
"...till skillnad från Matrix-tråden? :^)"
Jo, den ja.. :gremblush: Jag har mina perioder då jag hackar extra mycket på dig.. Jag är ledsen för Matrix-tråden.. Jag hade inte läst inlägget tillräckligt bra men skrev ändå och till råga på allt så svarade jag inte på ens dina svar.. Det var en del som du missförstått mig.. Nåja..

"Men håll ut, jag har storskaliga planer på nedladdningsbara kortspel."
Schysst! Min spelgrupp är alltid villiga att testa både nya bräd- och kortspel.. Kan vara för att vi tröttnat lite på rollspel och vill ha omväxling.. Själv har vi bara ett som du nog har kollat på och ett till på väg - Maffia - där man spelar maffiaboss..

Jag borde ha gjort Cp-spelet (vårt kortspel, alltså) i InDesign, istället för Word som är omöjligt att göra en vettig layout.. Skriver man ut korten nu till exempel så är de olika stora, trots att jag har försökt fixa till det.. :gremfrown:

/[color:\\"green\\"]Han[/color], vars spelgrupp var speltestare (på LinCon) till Ultra Ducks
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
"(såsom Munchkin är utformat idag så klarar man sig ofta utan samarbete och behöver inte vara så rädd för eventuella tjuvknep från motspelarna.)"

Det där håller jag verkligen inte med om. Jag har inte spelat mer än tre gånger med varje gång så har spelarna lurats, stulit och förrått varandra på löpande band. Ibland har det rentav urartat till långa dueller där mängder med kort slängs in i striden ifrån olika sidor. Inte ens om man mötte en "Potted Plant" kunde man vara säker på att de andra spelarna inte hade något elakt trick i bakfickan. Jag tycker snarare att det blev så mycket trixande att det nästa tog för långt tid att spela om man var riktigt många. Kanske är det så att du helt enkelt har spelat med alldeles för snälla personer?
 

Rising

Vila i frid
Joined
15 Aug 2001
Messages
12,763
Location
End of the green line
"Kanske är det så att du helt enkelt har spelat med alldeles för snälla personer?"

Nja, men kanske var vi för få. Fyra stycken, och det blev alldeles för få situationer som verkligen krävde någon form av spelskicklighet. Spelet "spelade sig själv" till stor del och det känns inte lika kul att vara elak mot ens motståndare om det sker via slentrianmässigt kortläggande. Men som sagt; grunden var bra, jag tyckte bara att man förvaltade det lite dåligt. Det var ofta på tok för uppenbart vilken spelare som ville ha vilken pryl och när man skulle spela ens kort för att motarbeta ens motståndare.

I min mening, men jag har som sagt inte kört många partier, och vi hade nog blandat leken dåligt alla gånger, för vi mötte jämnt de stora fienderna först och så. Det var för övrigt något som störde mig OERHÖRT mycket, att drag bara kunde försvinna på det där sättet, bara för att man råkade ha otur. Jag skulle verkligen föredra någon sorts mekanism där man valde hur många fiender man ville möta och från vilken svårighetsgrad.

/Riz
 
Top