Multiplayer

Max Raven

T12-kultist
Vad spelar folk för spel och vilka är favoriterna?

Kört Among Us en del gånger, men brukar föredra coop. Gillar bl a:
  • Deep Rock Galactic: Rymd. Aliens. Gruvdrift. Dvärgar. (slå samman lite grävande a la Minecraft med Space Hulk-inspirerad FPS)
  • Factorio: Bygg en fabrik för att bygga en raket för att lämna planeten. Meditativt lösningsbaserat spel. Med arga insektsinfödingar som stör ibland.
  • Synthetik - Legion Rising: intensivt skjutarspel med coopläge för 2
  • Minecraft: Gräv och bygg saker. Har möjligen spelat sönder det här.
  • Dark Souls-spelen: Har en liten bit kvar av DS3, trevlig oavsett
  • Stellaris: Möjligen det bästa 4X-spelet i rymden. Och man kan slumpa hur ens interstellära imperie ska se ut eller bygga sina egna grejer
  • Overcooked: Fantastiskt kul i soffan - samarbeta att tillaga mat medan nya beställningar kommer och banorna tillför mer och mer problem
  • Gladius - Relics of War: Civilization, fast 40k och med mer fokus på strid. I multiplayer bör man dock stänga av quests.

Vill också testa Barotrauma och Vermintide-spelen någon gång. Hur är det för er andra?

När jag spelade multiplayer så var det oftast MMORPG så som WoW och likande men nu spelar jag oftast single player spel då jag vill utvecklas i min egen takt och inte känna press ifrån andra spelare samt att om jag misslyckas i spelet påverkar det bara mig och inte massa andra . Om jag tex fuckar upp i en raid i WoW så påverkar det hela guildet medans om jag fuckar upp i ett single player spel så påverkar det bara mig .

Back