Multiplayer

Max Raven

T12-kultist
Joined
20 Oct 2009
Messages
4,333
Location
Malmö
Vad spelar folk för spel och vilka är favoriterna?

Kört Among Us en del gånger, men brukar föredra coop. Gillar bl a:
  • Deep Rock Galactic: Rymd. Aliens. Gruvdrift. Dvärgar. (slå samman lite grävande a la Minecraft med Space Hulk-inspirerad FPS)
  • Factorio: Bygg en fabrik för att bygga en raket för att lämna planeten. Meditativt lösningsbaserat spel. Med arga insektsinfödingar som stör ibland.
  • Synthetik - Legion Rising: intensivt skjutarspel med coopläge för 2
  • Minecraft: Gräv och bygg saker. Har möjligen spelat sönder det här.
  • Dark Souls-spelen: Har en liten bit kvar av DS3, trevlig oavsett
  • Stellaris: Möjligen det bästa 4X-spelet i rymden. Och man kan slumpa hur ens interstellära imperie ska se ut eller bygga sina egna grejer
  • Overcooked: Fantastiskt kul i soffan - samarbeta att tillaga mat medan nya beställningar kommer och banorna tillför mer och mer problem
  • Gladius - Relics of War: Civilization, fast 40k och med mer fokus på strid. I multiplayer bör man dock stänga av quests.

Vill också testa Barotrauma och Vermintide-spelen någon gång. Hur är det för er andra?
 

Dr_Dängrot

Myrmidon
Joined
1 Mar 2017
Messages
4,326
När jag spelade multiplayer så var det oftast MMORPG så som WoW och likande men nu spelar jag oftast single player spel då jag vill utvecklas i min egen takt och inte känna press ifrån andra spelare samt att om jag misslyckas i spelet påverkar det bara mig och inte massa andra . Om jag tex fuckar upp i en raid i WoW så påverkar det hela guildet medans om jag fuckar upp i ett single player spel så påverkar det bara mig .
 
Top