Nekromanti Multifunktionsskrivare - Hjälp vid köp

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
  • Skrivare (lutar åt en bläckstråle, men om ni kan övertyga mig om att laser är bättre så visst)
  • Skanner
  • Kopiator
  • Kortläsare (SD-minne)
  • Separata bläckpatroner (har hört att det är bra!?)
  • Ska gå att koppla till vårt trådlösa nätverk hemma (om det inte är exceptionellt dyrt)
  • Priset bör vara runt 1500 (kan gå upp till runt tvåtusen om det är en toppenmodell)
  • Sambon skulle inte ha något emot om det går att skriva ut foton på den.
  • Får gärna vara lättstädad/lättdammad (utan massor av hålrum och liknande)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,618
Location
Rissne
Jag kan väl säga att laser är snabbare och du får mer färg per patron, men nackdelen är att de ofta är dyrare i inköp, både skrivare och patron. Ofta är de billigare i längden, framförallt om man skriver ut en del.

Jag har en laserjet nu, färg, och jag skulle utan att tveka byta bort den mot en svartvit laserskrivare. Men då skriver jag i stort sett aldrig ut i färg heller...
 

johoohno

Warrior
Joined
5 Sep 2004
Messages
389
Location
Nykvarn
Hastighet är inte så enormt viktigt, jag skriver sällan ut stora mängder papper. Och sambon vill nog gärna skriva ut bilder då och då. Verkar som att det lutar åt bläckstråleskrivare.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,918
Location
The Culture
Om du är det allra minsta intresserad av att skriva ut en större mängd papper ska du köpa en laserskrivare. Visserligen är färgpatronerna dyrare per styck, men de räcker tio gånger så länge, minst. Till den bläckstråleskrivare jag har räcker en svart färgpatron till ca 100 utskrifter, vilket blir ett rätt dyrt styckpris med tanke på att en patron kostar runt en sexhundring.

Den billigaste lösningen som tar hand om alla problem är att köpa både en laserskivare (svartvit) och en bläckstråleskrivare/scanner (färg). Du får båda för under en tusenlapp styck och kan använda laserskrivaren för att skriva ut allt som inte är färgfoton, och bläckstråleskrivaren för scanning och fotoutskrift.

/tobias
 
Top