Nekromanti Multiclassing characters

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
Re: Nu reder jag ut det här:

Ja..

Jaja... IMHO är det totalt vansinnigt. Om man jobbar som ranger i 15 år så borde man bli bättre ranger. Inte bättre bard, munk, paladin eller wizard.

Om en paladin verkligen VILL jaga illrar i 15 år så...

Det är väl vad guden vill som räknas? Paladinen är ju, som du säger, kallad.

För att genom att ta en level som fighter så följer du inte ditt kall.... så enkelt är det..

Men varför är det att svika sitt kall? Man blir ju en bättre "banka på gudens fiender person", vilket ju är hela kallet.
 

Vindhand

Myrmidon
Joined
17 May 2000
Messages
5,253
Location
Stockholm
En kaotisk paladin är inte en paladin... det är en religös kämpe.. något som i d&d inte är samma sak..

"Åh, titta mamma, en paladin!"
"nej,nej... Det där är en Religiös kämpe"
"Jaha, vad är en paladin då?"

Man kan definiera sig ur många trångmål utan att uppnå något särskilt konstruktivt. /images/icons/smile.gif

reglerna ska följas på ett sätt som bara LG karaktärer kan göra det...

Så hur gör neutrala eller kaotiska gudar då? Jag gissar att de enligt din terminologi får nöja sig med "religiösa kämpar som får specialförmågor av sin gud för att vara effektivare" till skillnad från de fina "Lawful"-gudarna som kan ha riktiga Paladiner (som _också_ är "religiösa kämpar som får specialförmågor för att bli effektivare").
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
Re: Nu reder jag ut det här:

kallet är att kämpa för guden.. inte att bli den bäte kämpen..

men visst.. LITE knasigt är det.. men det struntar jag i.. levelsystemet är mer overkligt än det här...

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--
 

chrull

Stockholm Kartell
Joined
17 May 2000
Messages
8,418
att multa till barbar är så coolt det kan bli.. helst från att ha varit wizard :o)

men visst är det lite konstigt..

chrull

.-. .- -.. .. --- .- -.-. - .. ...- .. - -.--