Nekromanti MUD-diskussion

Tindalos

Veteran
Joined
29 Jul 2001
Messages
11
Location
Malmö
Hej allihopa, borde det inte finnas en del av forat (tror det heter så) som är avsett för MUD, eftersom MUD i alla dess olika former är en rätt stor del av rollspelshobbyn, i Sverige och resten av världen.


Tindalos
 

Punger

Hero
Joined
9 Nov 2000
Messages
1,413
Location
Ekshärad, Värmland men bor numera i Norrköping.
Enligt mig

Det finns faktiskt ett forum som heter "rollspel". Det är ju till för rollspel i allmänhet. Så där skulle ju ni MUD:are också kunna hålla till.

Jag personligen anser det onödigt att göra en massa extra forum för spel som inte diskuteras så mycket. Det är först nödvändigt när det stör "balansen" i ett forum. Och jag kan faktikst inte minnas att det har diskuterats MUD speciellt mycket alls.

*Inte för att vara vresig men...*

Punger for President!
<A HREF="http://www.punger.cjb.net" target="_new">http://www.punger.cjb.net</A>
 

Elias_UBBT

Veteran
Joined
14 Jun 2001
Messages
80
Location
Lund
Re: Enligt mig

Även om jag kanske inte tycker att det ska finnas ett MUD-forum, så börjar man bli lite trött på att jämnt få läsa "Det finns faktiskt ett forum som heter "rollspel". Det är ju till för rollspel i allmänhet.". Det är standard svaret så fort någon föreslår en ny del till forumet...

------------------------------
Dum vivimus vivamus
Elias
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: Enligt mig

...och det finns en anledning till att det är standard-svaret, och det är för att det är redaktionens inställning. Vi anser inte att vi är det bästa stället för att hålla i tusentals små forum där endast några få personer deltar i varje. Sådana forum sköts mycket bättre av dessa personer själva på annat håll, vi kan ändå inte stödja dem i någon utsträckning och vi skulle få på tok för mycket att göra om vi skulle hålla på att starta ett nytt forum för varje intresse som någon har som råkar ha något att göra med rollspel eller dylikt. Vi ser dock gärna att ni använder de forum vi har för diskussion om allt som kan passa inom dem och vi öppnar även nya forum när vi anser det behövs. Vi började med endast 5 olika forum, varav ett har tagits bort just för att det hade för snäv inriktning och en har slagits ihop med det allmänna rollspelsforumet eftersom att det inte var någon skillnad på de egentligen.

Jag tror inte det finns tillräckligt stort intresse för att hålla i forum enbart för MUD, för det första så är ju en stor del av MUD just att diskutera in character. För det andra så tror jag att det är bättre med forum specifika för olika MUD-världar och guilds eller dylikt inom dem. Ni får gärna motbevisa mig om jag har fel, kanske finns det ett väldigt stort intresse för att diskutera MUD just här hos oss och då får vi se över om vi kan starta ett sådant. Men ingen i redaktionen är någon aktiv MUD:are och skulle inte kunna vara ett stöd för det.

MVH Olle Johansson
Webchef, www.rollspel.nu
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Ett litet påpekande....

Jag skulle vilja påpeka att Gardener är inte ensam om sin åsikt...Jag själv har tänkt samma tanke vad gäller att det skulle vara tråkigt att ha många små forum där det är väldigt få människor i dem än som nu lagom många med med lagom(och ständigt ökande!) besökare. Så jag håller med Gardener fullständigt. Använd rollspelsforumet!

Caen/ Även Sunelf Wizard vid namn Tevanu i D&D.
 

Tindalos

Veteran
Joined
29 Jul 2001
Messages
11
Location
Malmö
Tja.. respons är alltid kul, även om folk inte verkar vara så positiva till min idé. Jag förstår att det kan vara ett problem med en massa små forum med smala inriktningar. I vilket fall som helst så borde fler av er testa att mudda, och eftersom jag antar att de flesta av er är goda rollspelare kanske man borde undvika hacknslash muddar eftersom de oftast inte är särskilt inriktade på just rollspelande. En mud som jag upptäckt som är koncentrerad på rollspelande är Southlands. Jag har skickat in en länk till deras websida på rollspel.nu's länksida men den har inte uppdaterats verkar det som. Så jag skickar länken här också. Hoppas att det är okej. www.elwar.com/southlands En sjysst mud, testa den gärna.

Play hard, the body heals.

Tindalos
 
Top