Varulv [MU4] - Runda 2

RasmusL

Champion
Joined
15 Jan 2012
Messages
9,767
Location
Stockholm
Kommer mer imorgon men just nu är mina par:
Sidd-Bonkers
Martin3-Bonkers

Impetigo känns fortarande lurig men jag kan mycket väl ha fastnat i tunnelseende här.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
jag tyckte Recca gick overboard med sin aggrostil mot Basse i slutet av r1, det kändes spelat med alla formuleringar om hur ”kass” Basse är. Så där ulvpingar det i mina öron.

Röst: @Sidd
Hmm. Jag blev lite tjurig för det han skrev om mig, att jag gick på honom som en hund. Det är en rätt motbjudande bild. Men jag skulle inte nattdödat Basse om jag var ulv. Lägga så mycket krut på att anklaga honom och försöka rösta ut honom till det sista när jag hade kunnat rädda min ulvpolare från hänging i runda 1 istället.
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Verkar ju lite som att ulvparet Yem och Biobonkers klantade sig lite så jag sällar mig till de som röstar där.

Röst: @Yem_86
 

Recca

Femme Fatale
Joined
22 Jun 2011
Messages
6,383
Location
Linköping
Tänkt tillbaka lite nu på när vi var ulvar i hop och hur jag spelade. Jag hade inga problem att bussa folk men jag var i övrigt ganska feg att byta min röst. Du fick puscha mig ganska hårt för att byta röst när tillfälle gavs och det var mycket mer safe och i mycket mer i god tid än nu. Det slutade också ganska dåligt den gången . Så varför tror du att jag skulle uppmärksammat byta röst i sista stunden nu?
Det suger ju rätt stort att få sin enda ulv-partner utröstad i första rundan. Känns rätt uppenbart som att de flesta skulle försökt rädda sin kompis för att slippa sitta själv i x rundor. Hade det funnits 3 ulvar hade man kanske övervägt att offra en för att se bra ut...
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Kommer mer imorgon men just nu är mina par:
Sidd-Bonkers
Martin3-Bonkers

Impetigo känns fortarande lurig men jag kan mycket väl ha fastnat i tunnelseende här.
Släpp BioBonker-Sidd spåret för det finns ju inget där. Eller hur?
Ulven lirkade med mig i sin första post och försökte få med mig på nåt.
Men som ni ser så nappade jag inte alls även fast KK fått för sig nått sånt.
Jag svarade på Kks funderingar att jag inte hade nån aningom BBs förehavanden vilket visade sig stämma.
Jag inte ens misstänkte nåt på BioBunker.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Så i går klockan 18.12 så blir det två lika stora drev, Basse och Stövelkatten, efter att jag rösta på Basse. 18.35 byter jag sedan till tvåa på bunkern efter KK med motivation att BB ej röstat i rundan. Impetigo går strax därefterpå Katten i en röst, varefter Basse gör detsamma.

Här, klockan 19.09, är då röstläget 5 röster på Stövelkatten, 2 på Basse och 2 på BB. Det finns också en näve ströröster utspridda. Fram till strax efter halv åtta har drevet på Stövelkatten en bekväm ledning och här ser det ut som att Katten kommer hängas. I stunden består Stövelkattens drev av: Sidd (med äldsta rösten), Yem_86, Octagonal, Impetigo och Basenanji

19.38 börjar balansen skifta. Martin3 byter sin röst från Impetigo till Bunkern med hänvisning till att BB ej röstat. Bunkerdrevet blir tvåa mot Katten med 3 röster mot 5.

19.43 följer Impetigo efter Martin3 och byter från Kattendrevet till Bunkerdrevet. Det är nu 4 mot 4 med fördel Katten pga Sidds äldsta röst.

19.50 så byter Yem_86 drev:
Om det blir biobunker mot stövvelkatten är jag nöjd.
Röst: @BioBonker
Impetigo tycker jag låter rödare. Förstår inte grönandet av biobonker alls. På tal om drev och ta ställning så är det värsta att inte ta ställning alls. Och att inte rösta på nästan hela dagen tycker jag också är fel. Så han får min röst både för att Impetigo inte verkar vilja det och för att han inte röstar. Stövelkatten är fortfarande ett bra alternativ men är lite orolig att han blir ett bra mål i och med att han flaggat för att han är borta.
Sen är det bra som mäster bybo att ha en röst vi vet kan lita på så jag vill gärna att fjordor ger sig in i matchen.
Yem skriver senare att hon inte tog Impetigos röstbyte i beaktande när hon ändrade sin röst. Detta säger till mig att hon inte visste att hon gjorde Bunkerdrevet till huvuddrev och upptäcker det efter att rösten är bytt.

Den här postserien visar på Yems återgång till Kattendrevet med en ganska mycket svagare motivering än rösten på Bunkern ovan.
Nu röstade impetigo på bb. Jag står fast vid att jag vill ha bb och stövelkatten mot varandra men jag föredrar nog stövelkatten även om han är upptagen. De som röstar stövel är folk jag känner lutar svagt grönt åt medans bb alla röstare är svagt röda. Jag tycker dock mer om Martins sista inlägg så han känns lite bättre.
Du får det att låta som att jag föll för dina påtryckningar och bytte röst till BB. Jag flyttade alltså min röst nio minuter innan ditt inlägg där du kritiserade min tidigare gröning av BB.

Skrev du så vilseledande med flit eller vad är din förklaring till detta?
Röst:@Stövelkatten
Jag föredrar han framför bb som jag sa ovan.
Du uppdaterade medans jag skrev och gjorde annat så i min tanke hade du inte röstat när jag postade för det var inget jag såg eller tog i beaktade när jag skrev. Jag menade inte nu nu , utan mer nu är det gjort .
Jag läser ovanstående skeende som följer:
Stövelkatten är huvuddrev utan konkurrens 90 minuter innan rundan är slut. Det sker en rörelse mot Bunkern på slutet, Ulv-Yem byter sig till det drevet ovetandes om att det blir huvuddrev och behöver då backa för att hon inte vill ligga i drevet för att hänga Bybo-Katten om hon kan undvika det. Kollegan UlvBunkern verkar inte online/närvarande för att konferera med baserat på bristen av sprattel. När hon märker att hon precis bidragit till utröstandet av sin ulvkollega men kan rädda det genom att byta från drevet så gör hon det men rösten räknas inte pga formatteringsfel.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Str

Strålande Rasmus om det nu stämmer.

@fjodorsenuba kan du bekräfta att du köpt en sån osv.👍

För det vore förstås väldigt bra för byn om vi kan gröna Rasmus
Jag bekräftar att jag köpt det förmågan. Jag vill dock vara noggrann med att säga att MU kan ha köpt och vet vilka förmågor jag har valt och en fejkar att att den har den förmågan. Dock osannolikt så jag skulle nog gröna RasmusL denna runda.
 

Empiricus

Hero
Joined
10 Jul 2014
Messages
1,099
Jag läser ovanstående skeende som följer:
Stövelkatten är huvuddrev utan konkurrens 90 minuter innan rundan är slut. Det sker en rörelse mot Bunkern på slutet, Ulv-Yem byter sig till det drevet för att hon inte vill ligga i drevet för att hänga Bybo-Katten om hon kan undvika det, ovetandes om att det blir huvuddrev och behöver då backa. Kollegan UlvBunkern verkar inte online/närvarande för att konferera med baserat på bristen av sprattel. När hon märker att hon precis bidragit till utröstandet av sin ulvkollega men kan rädda det genom att byta från drevet så gör hon det men rösten räknas inte pga formatteringsfel.
Korrigerar ofrivillig felsyftning enligt ovan
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Jag ber också hemst mycket om ursäkt för den dåliga aktiviteten. Tyvärr lär den fortsätta under dagen då jag på jobbet ej har tillgång till forumet.

Bra jagat av byn! Riktigt surt att vi blev av med Basenanji :/ Tack Biobonkers. Undrar om du nu var MU eller bara ett bihang.
 

fjodorsenuba

Krigarpoet
Joined
2 Nov 2020
Messages
1,042
Om någon orkar så kanske vi kan börja bryta ned vad MU valt för förmågor.

(1) nattmord udda rundor
(2) 1 extra ulv

Det lämnar 5 poäng på massa annat problematiskt.

Vad hade ni valt då?

Om MU valt förmågan ulv vem skulle välja Biobonkers eller vem skulle Biobonkers välja som ulv?
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Jag bekräftar att jag köpt det förmågan. Jag vill dock vara noggrann med att säga att MU kan ha köpt och vet vilka förmågor jag har valt och en fejkar att att den har den förmågan. Dock osannolikt så jag skulle nog gröna RasmusL denna runda.
Rasmus är grön om nu inte nån annan påstår sig vara just samma roll.

Är nån ”den riktige” speluppläggssiaren istället för Rasmus så är det läge att träda fram nu!

Om det stämmer (vilket vi får anta) att Rasmus är speluppläggssiare så har vi nu 2 gröna spelare (@fjodorsenuba och @RasmusL).

Ni 2 bör prata ihop er för resten av spelet och rösta på samma👍
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Om någon orkar så kanske vi kan börja bryta ned vad MU valt för förmågor.

(1) nattmord udda rundor
(2) 1 extra ulv

Det lämnar 5 poäng på massa annat problematiskt.

Vad hade ni valt då?

Om MU valt förmågan ulv vem skulle välja Biobonkers eller vem skulle Biobonkers välja som ulv?
I mina ögon vore det slöseri med poäng att välja en bestämd ulvkompis.
Har det skett så är det bara bra för oss.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Rasmus är grön om nu inte nån annan påstår sig vara just samma roll.

Är nån ”den riktige” speluppläggssiaren istället för Rasmus så är det läge att träda fram nu!

Om det stämmer (vilket vi får anta) att Rasmus är speluppläggssiare så har vi nu 2 gröna spelare (@fjodorsenuba och @RasmusL).

Ni 2 bör prata ihop er för resten av spelet och rösta på samma👍
För att fortsätta den tanken så skall ALLA andra följa dessa 2 spelares val resten av spelet.
Det kommer jag göra.

Tydligen 1 ulv kvar vilket gör det svårt för denne att vinna i längden om alla kan följa den planen.
 

Martin3

”Ulv”
Joined
7 Sep 2020
Messages
971
Wow, vilken start!

Efter läggningen igår mådde jag rejält illa och gick och la mig utan en tanke på att kolla forumet och så får vi en ulv gratis i runda 1, två grönade roller och vetskapen att vi bara har en ulv kvar!


Det blir ju givetvis en ulv som kommer gömma sig så djupt ner i dyn det bara går iom att hens beröringsskräck nu är borta. Nu ska bara siaren hålla sig i liv länge nog eller så får vi grundligt gå igenom runda 1 igen (bra jobbat @RasmusL med sammanfattningen och frågan).

Yem gör ett ”olyckligt” röstbyte och jag är nog inne på att Ockhams pekar mot att iaf min röst faller på dig i slutet men vi kan som sagt inte stanna där redan nu.

Jag kommer nog också gröna Stövelkatten efter det här. Sannolikheten att vi skapar ett race mellan de två ulvarna är högst osannolikt och ett riktigt high-level play.

Med nästan 3 gröna redan i runda 2 borde vinstchansen vara nere i nära-på-noll för ulven men sannolikhet är inte detsamma som sant så vi lär fortsätta gräva innan de vi har är försvunna.

Jag tror med nuvarande information att mu valt mbs val istället för extra ulvpolare men ungefär samma val i övrigt. Jag antar att mu inte fått veta mbs meny innan hen gjorde sitt val vilket kan ha gjort det alternativet attraktivare än andra alternativ. Kan @fjodorsenuba bekräfta att iaf mb inte visste mus meny innan han gjorde sina val? Det borde ge en stark indikation huruvida mu fick sådan information.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Super! Jag vill upprepa nu när Sidd slirade i väg i fel riktning i slutet att jag INTE velat outa medium.
Nu behövs dock inte förekomsten av medium då Rasmus gått ut och det finns ngt mer sätt att få reda på upplägg än fjodor. Eftersom fjodor lätt kan bekräfta att det finns en sådan siare eller ej så tror jag honom.
R1#31 är för mig ett tydligt ”fiskande” efter Medium.
MB fjodor ska ju förstås ha full koll på detta och väljer själv om det behöver outas och när tänker jag.

När det outas hjälper vi byn med att gröna en spelare men och varulvarna då de fattat att med ett Medium i spel så har byn tillgång till 1 röst till att sammarbeta med. Vidare kan även MU med kompanjoner luska ut mer om vad MB valt om info sipprar ut.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Vidare i post R1#123 Yem fiskar på hos Empi om inte Mediumet vore nåt intressant att outa kanske.

Vad är inte detta @Yem_86 ?
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Jag ska gå igenom tråden och svar på allt nu och om en stund har jag tillgång till dator så då ska jag läsa igenom runda ett och mina tankar om det.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Vidare i post R1#123 Yem fiskar på hos Empi om inte Mediumet vore nåt intressant att outa kanske.

Vad är inte detta @Yem_86 ?
Men det här vill jag börja med för nu upprepar du en lögn IGEN? Du IGEN tar bort att vad jag ville outa var inte mediumet utan som jag skriver FÖREKOMSTEN av mediumet. Du försökte även brunsmeta basse för det och nu med facit i hand så var även det fel.
 

Yem_86

Läser snabbt, tänker långsamt.^^
Joined
14 Jun 2022
Messages
197
Om vi förutsätter att den kvarvarande ulven inte låg på bonkerdrevet (det vore otroligt djärvt, det fanns så vitt jag vet aldrig nåt läge att bara ”flyta med” där utan varje röst var blytung i röstlängden):

röda:
Bonkers

gröna:

Rasmus
Fjodde
Impetigo
KK
Martin
Empi

osäkra:
Recca
Octo
Sidd
Stöveln
Yem

Så en ulv i det sista gänget. Jag kastade ur mig en röst på yem direkt iom att jag tyckte hon skrev försåtligt om mitt röstbyte i r1 (det tycker jag fortfarande) men å andra sidan gjrde hon jobb för att vända drev mot Bonkers, det kan ju inte ha varit för att rädda en ulvkompis iom att hon i så fall är sista ulven Så jag tror nog inte på yem som ulv.

jag tyckte Recca gick overboard med sin aggrostil mot Basse i slutet av r1, det kändes spelat med alla formuleringar om hur ”kass” Basse är. Så där ulvpingar det i mina öron.

Sidd och Octo har jag som röda sen r1.

Stöveln kändes aldrig särskilt röd i r1 så magkänslan säger att ulven är en av recca, octo eller sidd.

(Sidd kaosar i slutet av r1, kan vara ett svar på caset att ulvsidd ärmindre kaosig än bybosidd)

Röst: @Sidd
Jag håller med om att Reccas aggro känns överdrivet. Jag tror hon säkert var upptagen ändå men som ulv gärna föll i bekväma fotspår när hon behövde producera något. Så aggro försvar är alltid effektivt och så lite tankar om folk hon spelat med förrut. Jag upprepar igen att hon inte berör någon av de mer nya alls. Kanske för att det är mer ansträngande att hitta på om dom.
 

Sidd

”Bybo”
Joined
13 Dec 2016
Messages
3,648
Location
Oktoberlandet
Jag håller med om att Reccas aggro känns överdrivet. Jag tror hon säkert var upptagen ändå men som ulv gärna föll i bekväma fotspår när hon behövde producera något. Så aggro försvar är alltid effektivt och så lite tankar om folk hon spelat med förrut. Jag upprepar igen att hon inte berör någon av de mer nya alls. Kanske för att det är mer ansträngande att hitta på om dom.
En tanke:

Kan det vara så att de två ulvarna är bland de oaktiva i början.
Det är ju bekräftat att BioBonker var Ulv och denne hade problem med konto-inloggningen.
Detta betyder att Varulvskompisen alltså inte hade nån att smida planer med.
Den sista Ulven avaktade kanske med spel tills kompisen BioB dök upp igen.

Jag tycker KonradK, Recca och Octagonal varit väldigt sparsamma i R1.
 
Top