Nekromanti MrG har blivit Pappa G

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
inte för att jag kommer byta alias... men för åtta dagar sedan blev jag pappa och jag skriver det här med en hand och andra håller om sonen Theo som ligger på mitt bröst...

föräldraskap är fantastiskt, även om jag tror att det hårt kommer strypa min tid att hänga på forum... vilket redan jobbet har skurit ned på :gremtongue:

så även om jag nog kommer skriva mindre finns jag här i tanken...

-Gunnar (stolt fader)
 

Ram

Skev
Joined
11 May 2004
Messages
5,541
Location
Slätta
Jättegrattis!

Dagens tipz: Inotyolsalva är kalas vid röda bakar.
 

Organ

Out of time, out of mind
Joined
6 Jun 2001
Messages
5,510
Location
En mälarö
Grattis! :gremgrin:

Fast faderskap behöver inte betyda att man tvingas skära ner på forumerande. Jag blev själv farsa för 1.5 år sedan och det tror jag inte påverkade mitt häng här i större utsträckning. Jag lade inte ens rollspelandet på hyllan utan kunde relativt ostört fortsätta mina veckosessioner. Som med allting annat så är föräldraskap vad man gör det till.

Lova bara att ni inte blir såna där sociala miffoföräldrar som försvinner från alla radarskärmar och som, när era vänner väl får träffa er, bara kan prata om barn.

/Anders
 

MrG

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2005
Messages
2,684
Location
Göteborg
Organ: Jag lovar att inte rollspelet ska skäras ned allt för mycket... det går visserligen en bebistrend i vår kampanj (typ en i sommras, en nu, två i mars...) men det har inte hindrat folk, så det ska inte hindra mig heller...

Mest krux blir GothCon, men vi har redan diskuterat hur att dela upp passen ;-)

-Gunnar (som har haft svårt att hinna med forum sedan nya jobbet)
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Wow!

Det var min reaktion när jag för några dagar sedan såg en bild på Facebook där Gunnar håller i, överaskning, Theo. För även om jag träffat Gunnar och Therese så har jag inte träffat Therese på sju månader (GothCon?) och detta var helt, fullständigt oväntat.

Go you! Mina lyckönskningar!
 

magoo

Hero
Joined
19 Oct 2002
Messages
1,117
Location
Umeå
Grattis!

Det är roligare och bättre med barn än vad man tror innan. Det jag saknar från mitt liv innan jag var förälder är sömn, och kanske lite mer tid till aktiviteter tilsammans med pappan. Annars går allt och göra, särskilt första året när de är portabla och inte bryr sig om var de ligger och slaggar.

Lycka till!
 

Rickard

Superhero
Joined
15 Oct 2000
Messages
17,512
Location
Helsingborg
Grattis! Och naturligtvis döpte ni barnet efter en av skaparna till DoD6.

/Han skojade bara
 

Christoffer

It's all pig.
Joined
18 Mar 2008
Messages
4,001
Location
Umeå
Stora gratulationer! Kan vi inte expandera hobbyn utifrån och locka in nytt folk, får man expandera inifrån. :gremsmile:
 
Top