Nekromanti Mr.Walker tigger av dom rika

Mr.Walker

Warrior
Joined
13 Nov 2005
Messages
203
Hej jag håller på med min kampanj till DodT. Det handlar om att rollpersonerna och ett prästfölje ska bege sig till Vildlandet i norr där en komet landat. Det hände då man blotade och därför tror man det är en gåva från gudarna som ska hjälpa dom att dräpa en drake som plågar landet. Det finns också en drakkult, "Drakmän", som försöker stoppa rpna från att hitta detta föremål.

(som preliminärt hitills är "kryptonit", en metall från "rymden"(fast från gudarna) som kan smidas till ett vapen och dräpa draken. Draken, som är född i berget, tål alla vanliga metaller. Men denna tål den inte ett dugg. Typ.. nå sånt.)

Bl.a ska följet komma till en stor stad.(Ostmark) Den är typ lite som Minas Tirith, med massa försvars murar osv. Men den är väldigt förfallen och Jarlen som styr typ bryr sig inte om någonting. Alla hus å sånt ska vara i sten. Det ska vara glest på gatorna, befolkningen ska vara fattiga, magra, hungriga och sjuka. Alla pengar går till soldater och jarlen typ. Det finns också lite labyrinter och underjordiska gångar i staden. Rollpersonerna kommer hit för att vila ut sig, äta och dricka osv eventuellt läsa i biblioteket om drakmän om det står något.

Jag tycker det är en häftig äventyrsplats. Men vad ka hända i staden? Jag skulle vilja få in en "Arena" på något sätt, har alltid viljat haft det. Att rpna av nån anledning måste slåss i arenan. Kanske för att bevisa att dom verkligen är dom utger sig för att vara? Jarlen är med i drakkulten och rpna ska få slåss i arenan så att han och drakmännen får underhållning?

Kom gärna med ideer!

Edit:
Alltså nu kom jag ju på hur det ska vara.
Hur är det så att man alltid kommer på det när man
skriver foruminlägget? Jarlen vill ju såklart fjäska för drakmännen för han har sådan rädsla för draken att
han tror enda sättet att överleva är att bevisa sig vara värdefull för den och drakkulten. Alltså tänker han
försöka ta Prästföljet till fånga och visa upp dom för Drakmännen i staden. Så när rpna och följer kommer till Ostmark, börjar skryta om sitt uppdrag, begära mat och dryck som Gerbanis Prästen gör så får naturligtvis Jarlen reda på detta förr eller senare. Man kommer göra olika försök att ta följet till fånga. Först genom att försöka
söva ned dom med saker i maten eller dryck. Sista utvägen är att soldater hämtar dom med våld. Sedan tvingas rpna slåss på Jarlens Arena mot monster, enbart för att Jarlen
ska visa upp det för Drakmännen och fjäska lite. Men Jarlen räknade såklart aldrig med att rpna faktist besegrar alla hans exotiska Bastjurs han samlat på sig.

Vad händer då sen?
Jo.

Drakmännen ser detta och anfaller rpna. De vill ju
ta livet av dom en gång för alla. Men rpna besegrar även dessa. Då blir Jarlen alldeles förtvivlad. Det är som att en förtrollning släppt honom. Han ber rpna och Gerbanisprästen tusenfalldigt om ursäkt. Han lovar dom både proviant och hjälp i deras uppdrag. Kampanjen fortsätter...

Tack för hjälpen! :gremtongue:
 
Top