Nekromanti Mr Smarty-pants

nomardiculdacar

Warrior
Joined
27 Aug 2001
Messages
298
Location
Stockholm
Jag läste för ett tag sedan en artikel om ett företag i Finland som gjorde smarta kläder. Säg att någon är ute och åker skidor, och råkar ut för en rejäl olycka, bryter benet eller så. Det som gör kläderna så smarta är att de hindrar bäraren från att frysa ihjäl med någon slags värmeelement, medan hjälp kommer till undsättning. Det fanns även någon display/bildskärm (på kläderna) där man kunde tillkalla tidigare nämnda hjälp. En sån där bra-att-ha-pryl som jag tyckte att jag måste skriva om. Dessutom, om de kan göra allt detta idag, tänk då bara vad de kommer att kunna göra 2059 (tex beställa pizza, gå ut med hunden/images/icons/wink.gif)
 

Tippis

Warrior
Joined
17 Oct 2001
Messages
356
Location
Uppsala (ina da Flogsta Ghetto)
Mr Smarty-fridge

Jojomen!

Saker som gör hushållssysslorna är alltid roliga, speciellt om man (i valfritt äventyr) kan hacka sig in i dom och ändra lite... Eller helt sonika ändra på orginal-programvaran i fabriken. Tänk 14 miljoner människor som fått nya fina kylskåp som beställer hem det som saknas i kylen, men som inte har blivit laddad med funktionen där man kan välja bort varor man inte vill köpa hem, eller som glömmer bort att den redan har beställt:

Kylskåpet: *ping* du har slut på apelsiner, en ny påse är beställd
Ägaren: men #&%@!! jag slängde ju alla apelsiner för att jag inte vill ha dom
Kylskåpet: *ping* du har slut på apelsiner...

eller

Kylskåpet: *ping* du har slut på snigelkrydda (à 1200:-/kg), en ny förpackning är beställd
Ägaren: men för i #&%@!!! glöm den #%&@@ snigelkryddan!! jag köpte ju bara en påse, och det var för 5 år sedan!!
Kylskåpet: *ping* du har dessutom slut på Cabernet Sauvignon 2015. Tre nya flaskor är beställda.

Muahah!!
 

Storuggla

Champion
Joined
8 Dec 2001
Messages
9,546
Location
Stockholm
Re: Mr Smarty-fridge

<blockquote><font size=1>Svar till:</font><hr>

Kylskåpet: *ping* du har dessutom slut på Cabernet Sauvignon 2015. Tre nya flaskor är beställda.

<hr></blockquote>



2015 var en usel årgång. Jag hoppas innerligt att kylskåpet inte beställer mer. /images/icons/wink.gif


Storuggla, ser ett troll i en hink
 

Mr Gadsby

Veteran
Joined
11 Oct 2000
Messages
84
Location
Stockholm
Mr Healthy-pants

Apropå smarta käder så läste jag om vitaminkläder i Wired för ett tag sen. Ett japanskt företag har utvecklat t-shirts som har vitaminer (C tror jag) bundna i tygfibrerna på nått sätt, som kroppen kan absorbera genom huden. Visserligen så slits den genom användning och när man tvättar den, men enligt japanerna så ska den räcka i en månad innan man behöver köpa en ny för att få i sig mer godsaker. De försökte nu utveckla kläder med andra vitaminer också.
Hmm... svårt att säga vad det skulle vara bra för. Ungefär som den subdermala digitalklockan som man kunde få installerad för några år sedan - kul, men ganska onödigt.

Varför vill inte Boogie Nights funka?!
/Mr G
 

Nalle med AK4

Swordsman
Joined
20 Jan 2001
Messages
421
Location
Hemma
Mr Picture-of-fridge

Jag hörde om någon som,varje gång de lämnade in sin kamera på framkallning, tog ett kort av sitt kylskåp (insidan, där maten står) för att, när man kollar på de nyframkallade korten, se ifall man saknade någon mat hemma och isåfall köpa med sig det hem.
Nalle, som är tvungen att lyssna på Ricky Martin. Yuk!/images/icons/sick.gif
 
Top