Nekromanti Mr 3000 har anlänt!

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Skall vi inte fixa en enorm fest till hans ära ;-)

Kanske fixa så att alla andra här skickar ett privat mess åt stackaren och meddelar honom om vad han lyckats med? För jag tror inte att en ny användare själv vågar in hit till rollspel.nu forumet.
För mig tog det ca 2 mån före jag vågade mig in hit, där "de stora pojkarna" håller till :)
 

Insignia

Swashbuckler
Joined
8 Oct 2001
Messages
1,813
Location
Uppsala
"jag tror inte att en ny användare själv vågar in hit till rollspel.nu forumet"

Jag tror jag traskade in hit första dagen jag var här o_O
Fast jag är en sådan som gärna vill veta vad de stora pojkarna sysslar med :gremwink:
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Festen kan ju inte bara vara till hans ära. Utan alla andra som registrerat sig skulle han ju inte blivit nr 3000.
 

Anders

Hero
Joined
1 Apr 2001
Messages
822
Location
Göteborg
"Stora pojkar" på detta forum?

"För mig tog det ca 2 mån före jag vågade mig in hit, där "de stora pojkarna" håller till"

Själv tycker jag de stora pojkarna verkar finnas lite där och var och lurpassa. Vill du spionera lite på dem i lugn och ro så kan du kolla in den feta GammKon-tråden där hela gänget med stora killar är i full gång. Tycker de verkar rätt trevliga och ofarliga på det hela taget även om det förstås delas ut en och annan smäll mot de små. Iaf vågade jag prata med dem. /images/icons/smile.gif
 

Legioth

Swordsman
Joined
26 Apr 2001
Messages
666
Location
Esbo, Finland
Re: "Stora pojkar" på detta forum?

Jotack, jag har läst hela GammKon-tråden (hade extremt tråkigt på jobbet).

Jag tänkte inte på fakta, jag tänkte på de fördomar jag hade de första två månaderna. Då trodde jag att detta forum var ett ställe där man endast diskuterade tekniska detaljer. Men efter att jag först gången vågade mig in hit vet jag att det inte är så det fungerar...
 

DanielSchenström

Swashbuckler
Joined
10 Dec 2000
Messages
3,309
Location
Enköping
ka det vara smolk i bägaren? :)

Tja, det är 3000 användarnamn, inte 3000 användare, flera har mer än ett namn, mig själv inkluderad.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: En fest!

Eller så gör vi så här: Alla 3000 användare kommer överens om att logga in samtidigt (ta det lugnt, Gardener, jag skojar bara). Den som har skaffat sig flera användarnamn för väl se till att skaffa fler datorer, för här ska alla vara med.

Sedan öpnnar man varsin flaska (valfri colaprodukt. Vi är ju ändå rollspelare) och häller upp ett glas där man sitter framför sin skärm. Själva festen kunde ju börja med att någon som varit med från början håller tal (gör ett långt inlägg) och sedan är det dags att utbringa lämpligt antal skålar (lite kortare inlägg). Sedan får man gå omkring och prata lite (dans blir nog får svårt. Dessutom har jag en känsla av att forumet är en aning mansdominerat), kanske lite musik (och eftersom alla spelar sina egna skivor blir det inga diskussioner om vad man ska lyssna på).

Till slut, när folk börjar tröttna på att mingla, kan man ju titta in på sitt favoritforum för efterfest, eller, om man tycker det är roligare kan man ju gå till något forum man aldrig besökt förr och se vad som händer där (kanske moderatorerna kan ordna korta rundturer för intresserade; "De 10 bästa inläggen om Gondicas spelvärld", "20 sevärdheter i DoD Expert" eller nåt sånt").

Och till slut, när alla är på väg hem och är på gott humör, mailbombar vi Aftonbladets insändarsida och undertecknar alla meddelanden med Didi&Björn.

Om man känner för det kan man ju utveckla idén till "Rollspel.nu Awards" där man delar ut priser för Bästa Inlägg, Bäst Signatur och Mest OT.

Vad tycks?
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Visst, men det är ju inte 3000 längre...=( [nt]

[color:black]
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: En fest!

Måste säga att invävt i detta fantastiskt roliga inlägg så finns det en del ganska vettiga idéer.

Att ha en sida där moderatorer kan lägga upp intressanta inlägg, eller inlägg som ger svar på väldigt vanliga frågor, eller liknande - det vore väl rätt intressant. Skulle ju kunna vara ett smidigt sätt att sätta sig in i ett forum som nytillkommen. Det borde inte vara alltför svårt att använda funktionen för favorittrådar för att utveckla en dylik funktion.

www.rollspel.nu Awards kunde ju också vara en kul grej att införa. Vi hittar på ett gäng kategorier som folk får nominera saker i sen lägger vi upp en enkät där man får rösta. Kanske inte så seriöst, men vore onekligen lite roligt -- vem skulle inte vilja stoltsera med att ha vunnit "Mest OT"? =]
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Hurra!!!!

Det var en bra nyhet. Jag tänkte på det själv när www.rollspel.nu var uppe i 2500 användare om det skulle bli några rabalder när vi kom upp i 3000 användare.....men sen glömde jag bort det fullständigt.........Bra att du hade koll!
 
Joined
26 Apr 2001
Messages
1,512
Location
Stockholm
Nu är det tisdag kväll!!!

Jag vet inte, jag tror inte det är så många inne i kväll............Jag tar en kopp honugsmjölk till forumets ära..........(Jag är förkyld).......

Men det var kul att vi fick 3000 användare!
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,416
Re: En fest!

Ordnar du det med rollspel.nu awards kommer jag älska dig för tid och evinnerlighet.../images/icons/wink.gif
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Jaaaa!

Det skulle vara skoj!
Några kategorier man kan ha med:

Person med mest OT-inlägg (Som du sa, G)
Mest OT-iga inlägg (Fast det kanske var det du menade?)
Bästa anekdoter
Bästa ordvits/formulering
Bästa "provokatör" (Dvs bäst på att få trådar att explodera.. :)
 
Top