Nekromanti Motsvarighet till "Lords of darkness" ANT

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Re: Motsvarighet till "Lords of darkness"

Inte till 3e än, i alla fall. Jag har för mig att en del goda organisationer beskrivs i andra produkter (Silver Marches, Faiths & Pantheons), men ingen samlad bok för godingar. Antagligen kommer det ingen heller, eftersom en bok med elakingar är mer användbar än en med godingar.
 

Quan'talis

Swashbuckler
Joined
14 Jun 2001
Messages
2,235
Location
Utlandet
Re: Motsvarighet till "Lords of darkness"

Antagligen kommer det ingen heller, eftersom en bok med elakingar är mer användbar än en med godingar
Om jag inte minns fel var väl det en uttalad målsättning med 3e-Forgtten Realms redan från början. Produkterna skulle innehålla utmaningar, men spelarna skulle få vara hjältarna (nåja, rollpersonerna får väl också vara med på ett hörn...). Delvis på grund av att gamla FR-produkter fått kritik för att de innehöll så många hjältar och goda organisationer att rollpersonernas insats inte spelade någon roll.

JPS
 

Calil-Gandir

Veteran
Joined
8 Dec 2002
Messages
98
Location
Kalmar
Re: Motsvarighet till "Lords of darkness"

Jo, det har du ioförsig rätt i. Speciellt i Forgotten Realms campaign setting där beskrivs ganska många goda organisationer, om ändå relativt kort.

Men tänk ifall rpn's vill spela onda?
Exempelsvis ett gäng mörkeralver..Men det kanske händer såpass sällan att man klarar sig på den informationen man får i "frcs", silver marches & faiths and phanteons etc.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Jag måste erkänna att jag inte vet vad Lords of Darkness är för bok, men jag misstänker att Book of Vile Darkness är en bok som skulle passa. Den är ren ondska (om än något klichéartad ondska) och jag antar att Lord of darkness är åt samma håll... :gremsmile:
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Lords of Darkness är en bok som beskriver diverse elaka organisationer och typer i Forgotten Realms. Zhentarim, Cyric-kyrkan, och sånt där.
 

Ackerfors

Alas, your rapids!
Joined
21 Jan 2001
Messages
7,422
Oj, nu är det illa...

Ajdå, jag måste varit väldigt trött när jag svarade, för jag fick inte med ett enda rätt i mitt inlägg... Det stod ju faktiskt goda, organisationer och faerun i huvudinlägget och det valde min konventsbaksmälla att ignorera. :gremfrown: :gremwink:
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Lords of Darkness != Book of Vile Darkness

Book of Exalted Deeds är den goda motsvarigheten till Book of Vile Darkness, och kommer mycket riktigt ut i höst. Frågan gällde dock Lords of Darkness, som är en FR-såsbok som beskriver diverse onda organisationer och inte går in överdrivet mycket på ondskans natur.
 
Top