Vitulv said:Under §1 ersättes texten "Föreningens namn är "Föreningen WRNU"" med "Föreningens namn är "Föreningen rollspel.nu""
Jag ställer mig bakom din motion. Med en liten, liten ändring: det borde vara »Föreningen Rollspel.nu« (dvs. versalt »R«).Vitulv said:Under §1 ersättes texten "Föreningens namn är "Föreningen WRNU"" med "Föreningens namn är "Föreningen rollspel.nu""
Håller med. WRNU är vi, Rollspel.nu är sidan i sig.Bearnie said:Vitulv said:Under §1 ersättes texten "Föreningens namn är "Föreningen WRNU"" med "Föreningens namn är "Föreningen rollspel.nu""
Eftersom förhållandet mellan förening och hemsida nu blivit så tydligt utforskat vill jag ta tillfället i akt att ta strid för "WRNU" (föredrar ni med versaler eller utan).
Föreningen är inte rollspel.nu. WRNU är inte rollspel.nu. WRNU är någonting mer än rollspel.nu. WRNU är i någon mån vårt communitys benämning av sig själv. WRNU är förvånansvärt etablerat. WRNU är därtill klatschigare än rollspel.nu.
Jag tror vi kan börja där.![]()
Dante said:Jag ställer mig bakom din motion. Med en liten, liten ändring: det borde vara »Föreningen Rollspel.nu« (dvs. versalt »R«).Vitulv said:Under §1 ersättes texten "Föreningens namn är "Föreningen WRNU"" med "Föreningens namn är "Föreningen rollspel.nu""
Tycker jarå.