Leon
Leo carcion
SPOILER: Mina spelare - om de snubblar in på forumet - kan sluta läsa nu
Jag planerar att spela Mothership med min grupp, men vill fokusera mer på rymdcyberpunk och gritty splatter än Alien-skräck (bla för att vi nyligen spelat en del Alien: Rollspelet). Så min tanke är att köra Dead Planet, bygga ut lite mer cyberpunk (och delvis Mutant Chronicles-inspirerad) setting.
MÄNSKLIGHETEN
Min tanke är att Sol är avlägset, men fortfarande centrum för galaxens mänskliga befolkning. 5 megacorpar från Sol dominerar. RP är kopplade till en eller flera av dem. Men handlingen utsplear sig i det avlägsna Rim, så hela Jord/Sol-grejen är fluff för de 5 megacorparna
Det finns kanske 5 miljarder människor i galaxen vara 3 i och 2.5 på jorden + månen. Jorden är i huvudsak ödelagd/kokt förrutom polerna. Under akvetaron bor folk i stora enklaver som sköter rymdhissen till månen (Kombinatet).
Megacorp: NSAB (North Star)
HQ: Grand Nuuk, Grönland, Jorden
Suveränt territorium: Arktiska förbundet
Medborgare/delägare: 312 miljoner medborgare i Arktiska förbundet (Jorden och Månen)
Anställda: 810 miljoner utanför jorden och månen
Stil: Fri Luft - rutig skjorta, vindjacka, kängor.
Megacorp: Tian X
HQ: Ziwei district, Luna City, Månen
Suveränt territorium: United Pacific States (UPS), “Pacific Rim”
Medborgare/delägare: 812 aktieinnehavare
Anställda: 1 290 miljoner, varav hälften på månen
Stil: Softcorp - polo utan krage, blazer och hoodie.
Megacorp: Kombinatet
HQ: Enklav G, Guineabukten, Jorden
Suveränt territorium: Kombinerade ekvatorvalven (space ladder)
Medborgare/delägare: 18 miljoner enklavbor
Anställda: 29 miljoner genom galaxen
Stil: Morlock Chic - svart regnrock, skyddsutrustning, gummi.
Megacorp: JC (JSB-Chiquita eller Jesus Christus)
HQ: Belgrano, Antarktis, Jorden
Medborgare/delägare: 1 038 ranchägare
Anställda: 1 800 miljoner, ffa på antarktis
Suveränt territorium: Sydpolsplanteringarna
Stil: Ranchero - cowboy/gaucho.
Megacorp: AdAstra
HQ: Huygens Port, Titan, Jupiter
Medborgare/delägare: 9 miljoner medborgare på Titan
Anställda: 12 miljoner
Suveränt territorium: Titan
Stil: Posthuman - vitt, kliniskt, krom, cybernetik.
ONDSKAN/GAUNT
Tycker Gaunt i Dead Planet är lite generiska. Starka Silent Hill/Stranger Things vibbar. Men det finns lite mer köttig body horror där så kan kanske luta in i den.
Sedan tänker jag att jag kan låna en hel del från Ondskan/Mörka Symmetrin i MC. Istf Gaunt är det kanske Lord Gaunt - första vågen från den Döda Dimension. Och det är något sorts genetisk-nekrotiskt virus som programmerar om materian i vår dimension till Gaunts och andra nekro-zombier. Fler Lords kommer, alla med olika "imprints". Tänker att en sådan här Lord dessutom inte är en fysisk varelse utan helt enkelt den gene-strain som har en viss imprint. I Dead Planet finns Alpha Gaunts som någon sorts mini-bossar. Tänker att den ultimata varianten - Omega Gaunt - är "Lord Gaunts" sanna form.
Nästa Lord är Lord Husk - som växer fram benplattor på sina nekrozombier som en sorts bepansrade ben.
Funderar på att köra mer rymdzombier/nekrolegionärer som tema.
Vad tror ni?
Jag planerar att spela Mothership med min grupp, men vill fokusera mer på rymdcyberpunk och gritty splatter än Alien-skräck (bla för att vi nyligen spelat en del Alien: Rollspelet). Så min tanke är att köra Dead Planet, bygga ut lite mer cyberpunk (och delvis Mutant Chronicles-inspirerad) setting.
MÄNSKLIGHETEN
Min tanke är att Sol är avlägset, men fortfarande centrum för galaxens mänskliga befolkning. 5 megacorpar från Sol dominerar. RP är kopplade till en eller flera av dem. Men handlingen utsplear sig i det avlägsna Rim, så hela Jord/Sol-grejen är fluff för de 5 megacorparna
Det finns kanske 5 miljarder människor i galaxen vara 3 i och 2.5 på jorden + månen. Jorden är i huvudsak ödelagd/kokt förrutom polerna. Under akvetaron bor folk i stora enklaver som sköter rymdhissen till månen (Kombinatet).
Megacorp: NSAB (North Star)
HQ: Grand Nuuk, Grönland, Jorden
Suveränt territorium: Arktiska förbundet
Medborgare/delägare: 312 miljoner medborgare i Arktiska förbundet (Jorden och Månen)
Anställda: 810 miljoner utanför jorden och månen
Stil: Fri Luft - rutig skjorta, vindjacka, kängor.
Megacorp: Tian X
HQ: Ziwei district, Luna City, Månen
Suveränt territorium: United Pacific States (UPS), “Pacific Rim”
Medborgare/delägare: 812 aktieinnehavare
Anställda: 1 290 miljoner, varav hälften på månen
Stil: Softcorp - polo utan krage, blazer och hoodie.
Megacorp: Kombinatet
HQ: Enklav G, Guineabukten, Jorden
Suveränt territorium: Kombinerade ekvatorvalven (space ladder)
Medborgare/delägare: 18 miljoner enklavbor
Anställda: 29 miljoner genom galaxen
Stil: Morlock Chic - svart regnrock, skyddsutrustning, gummi.
Megacorp: JC (JSB-Chiquita eller Jesus Christus)
HQ: Belgrano, Antarktis, Jorden
Medborgare/delägare: 1 038 ranchägare
Anställda: 1 800 miljoner, ffa på antarktis
Suveränt territorium: Sydpolsplanteringarna
Stil: Ranchero - cowboy/gaucho.
Megacorp: AdAstra
HQ: Huygens Port, Titan, Jupiter
Medborgare/delägare: 9 miljoner medborgare på Titan
Anställda: 12 miljoner
Suveränt territorium: Titan
Stil: Posthuman - vitt, kliniskt, krom, cybernetik.
ONDSKAN/GAUNT
Tycker Gaunt i Dead Planet är lite generiska. Starka Silent Hill/Stranger Things vibbar. Men det finns lite mer köttig body horror där så kan kanske luta in i den.
Sedan tänker jag att jag kan låna en hel del från Ondskan/Mörka Symmetrin i MC. Istf Gaunt är det kanske Lord Gaunt - första vågen från den Döda Dimension. Och det är något sorts genetisk-nekrotiskt virus som programmerar om materian i vår dimension till Gaunts och andra nekro-zombier. Fler Lords kommer, alla med olika "imprints". Tänker att en sådan här Lord dessutom inte är en fysisk varelse utan helt enkelt den gene-strain som har en viss imprint. I Dead Planet finns Alpha Gaunts som någon sorts mini-bossar. Tänker att den ultimata varianten - Omega Gaunt - är "Lord Gaunts" sanna form.
Nästa Lord är Lord Husk - som växer fram benplattor på sina nekrozombier som en sorts bepansrade ben.
Funderar på att köra mer rymdzombier/nekrolegionärer som tema.
Vad tror ni?
Last edited: