Most Wanted book/universe som borde bli rollspel?

(The Out och Sinister Dexter-universumen skulle också göra sig rätt bra som rollspel, om vi ändå är inne på Abnett. Jag undrar om nån försökt kontakta honom och kollat hur han ställer sig till rollspel…)
Jag har svårt för Sinister Dexter, av världens dummaste anledning: Sinisters clowsmink.

Jag är nog inte ensam, för beroende på vem som tecknat det så går det från "all out clown" till "allerginäsa".

Ett av seriehistoriens sämsta designbeslut, om någon frågar mig.

En liten uppdatering på kickstartern kanske vore på sin plats här. Har sedan dess släppts som en inbunden samlarutgåva (finns här www.jochergames.com ) och som PDF bundle, finns här: https://jochergames.itch.io/oceania-2084 (mängder med community copies finns fortfarande) och som gratis bare bones utgåva: https://jochergames.itch.io/oceania-2084-austere-edition .

Det har vunnint två game of the year priser och en best setting. :)

@VikingGamer

Well, vi får väl se. Det är Renegade och min erfarenhet av Renegades ouvre skapar inga jättestarka positiva förväntningar.

Lite necro...

Tänker lite på vad som skulle kunna vara en bra setting att spela mer i och inte bara uppleva vad som redan producerats.

Game of Thrones/Planetos är en stor värld som man skulle kunna göra mycket med. Inte bara i Westeros.

Joe Abercrombie, både First Law och Shattered Sea är världar som lånar sig bra till rollspel.

Olika mytiska eror i vår egen värld. Tänker främst på mytiskt Grekland som konstigt nog jag inte sett göras som rollspel (trots att så mycket fantasy hämtar inspiration därifrån från gudar till olika varelser som sirener, minotaur, kerberos mm). Mytiskt norden är också ball men har gjorts i lika olika vikinga-inspirerade rollspel.

Sveablot (bok av Jan-Erik Ullström) och världen han målar upp där vore intressant. Det är väldigt mycket WoD med olika övernaturliga varelser som styr världen i det fördolda men mer fokuserat på olika nordiska varelser.

Cog.

Jag vill ha Magic the Gathering:s Khans of Tarkir, Kamigawa (första utgåvan), & Ixalan.

Game of Thrones/Planetos är en stor värld som man skulle kunna göra mycket med. Inte bara i Westeros.
Du vill alltså spela i Hallstahammar och Surahammar också.

Magic the Gathering under Weatherlight Saga hade kunnat bli kul. Härja runt i Rath med lite technofantasy!

sidenote: det enda Magic-kort jag har kvar efter att ha sålt min samling är mitt Greven, Predator Captain som jag beställde custom art till, så att det skulle se ut som ett Tempest-kort.

1000024642.jpg

Last edited:
Back