Most Wanted book/universe som borde bli rollspel?

Ett plus vore om man inte fattar att spelet är baserade på dem förrän på de sista fem sidorna.
Samt att det går ungefär 20 år mellan släppen, så en glömt bort det som kom före.

Någonting som aldrig borde bli rollspel om man vill ha mig med på båten är teveserier. Framför allt inte om det finns flera stycken i samma värld, där väl Star Trek är det mest extrema exemplet.

Jag har sett exakt två teveserier i modern tid: Six Feet Under och den usla tredje säsongen av Twin Peaks. Fatta vad hopplöst det vore för mig att försöka spelleda i Star Trek-universat när jag har folk i gruppen som har sett vartenda avsnitt av varenda serie.

Men spela tv-serie skulle vara kul: Varje episod (speltillfälle) är en timma, alla spelare har en catchphrase som de måste få med, allt återställs till noll oavsett vad som hände i ”förra avsnittet”.

Men spela tv-serie skulle vara kul: Varje episod (speltillfälle) är en timma, alla spelare har en catchphrase som de måste få med, allt återställs till noll oavsett vad som hände i ”förra avsnittet”.
Det går säkert att göra med The Troubleshooters, lite samma i serier, saker ska vara fristående, tydliga roller och kläder som berättar

Back