Most Wanted book/universe som borde bli rollspel?

VikingGamer

Warrior
För mig är det, trots Vampire The Masquerade, Anne Rice värld från Vampire Chronicles till Witches mm. Lovar backa KIckstartern Frial Ligan om ni fixar rättigheterna. Rice är extremt protective, men visa henne ToR. Jag fråga Copilit och Hen tycker ni vore ett utmrkt val :)

Det hade varit coolt med ett rollspel på 2001 med, eller Animal Farm, 1984...smalare temarollspel...kanske finns?

Dragon Age gjort av Fria Ligan(jag tror det finns nåt B rollspel redan) hade också varit mycket intressant. Jag lovar att backa Kickstartern

Det är ytterst sällan jag lockas av "IP-spel", ser mycket hellre att spelen kommer med en egen spelvärld - eller att det inte finns någon uttalad setting.
Därmed sagt så har jag ibland tänkt att t.ex. Goodman Games hade kunnat göra något kul med The Book of the New Sun-världen.

För mig är det, trots Vampire The Masquerade, Anne Rice värld från Vampire Chronicles till Witches mm. Lovar backa KIckstartern Frial Ligan om ni fixar rättigheterna. Rice är extremt protective, men visa henne ToR. Jag fråga Copilit och Hen tycker ni vore ett utmrkt val :)

Det hade varit coolt med ett rollspel på 2001 med, eller Animal Farm, 1984...smalare temarollspel...kanske finns?

Dragon Age gjort av Fria Ligan(jag tror det finns nåt B rollspel redan) hade också varit mycket intressant. Jag lovar att backa Kickstartern
Apropå 1984 kickstartades denna för ett tag sedan:

Lockwood & co skriver nästan sig själv till ett MYZ-hack och är superklart i vad en ska göra i spel. Läste dem nyligen och tänkte hela vägen igenom hur bra de skulle passa som ett rollspel. Så om @TomasFriaLigan får för sig att fixa licensen så skriver jag spelet åt er direkt 😘

Murderbot diaries hade också blivit ett jetebra rollspel om en bara för till "hacka feeden" till ett bra system. Jag har haft en fundering på att fulhacka Alien till Murderbot, men inte haft ork att testa.

Det är ytterst sällan jag lockas av "IP-spel", ser mycket hellre att spelen kommer med en egen spelvärld - eller att det inte finns någon uttalad setting.
Därmed sagt så har jag ibland tänkt att t.ex. Goodman Games hade kunnat göra något kul med The Book of the New Sun-världen.
Tipsade om det i andra tråden, kolla Vaults of Vaarn! Mycket inspiration från BOTNS.

Cordwainer Smiths underbara Instrumentality of Mankind. Jag will kunna besöka Alpha Ralpha Boulevard.

Och helst i sällskap med C'Mell.

Last edited:
Astrid Lindgren - alla spelar övergivna barn och äventyret ska alltid kunna tolkas som deras dröm när de ligger döende i verkligheten.

Annars, Michael Ende - Momo och Den oändliga historien, berättelser om personer vars makt ligger i förmågan att berätta saker.

Jonathan Strange and Mr Norell. Magins återkomst, onda alver, slemma fransmän, bibliotek, intriger, alla är klädda och tänker som i Jane Austen.

Jag är inte heller jätteförtjust i IP-spel eftersom jag känner mig begränsad av det etablerade innehållet. Men jag hade gärna sett en ny version av Svenska kulter-rollspelet.

Finns några fantasyvärldar i böcker som jag eventuellt skulle kunna tänka mig: Asprins M.Y.T.H., Brusts Dragaera/Taltos och LeGuins Earthsea.

Måndag börjar på lördag (av Aradij & Boris Strugatskij) om de osannolika och delvis otillrådliga projekt som drivs på ett magitekniskt universitet i Sovjet-ryssland. Den här hörnan av parodi / urban fantasy-föregångare med allt och köksvasken känns som det hade kunnat bli lite annorlunda i rollspel. RPna är gissningsvis ett undersöknings/räddningsteam som får städa upp när endera forskningsprojektet inte går riktigt som planerat - sätta P för misslyckade experiment i helnöjda människor, stänga dimensionsglipor, hämta bortkomna tidsmaskiner, etc.

måndag börjar på lördag.jpg

Back