Anthrox
Kulturvetaringenjör
Vet inte hur det skulle bli mer uppenbart av att exv Liu Kang är väktare och Raiden är siare ifall spelarna som är de karaktärerna säger att de är dem. Sen finns det ju ingenting som säger att det är just så det ligger till heller. Min förmåga ser jag som ett exempel på att det kan finnas andra förmågor som är hand tailored till att passa fluffmässigt till karaktärerna, men inget jag läst på wikin ger så där superstarka signaler till traditionella varulvsspelsförmågor. Det kan ju likaväl vara Cage som är siare och Sonya som är väktare. Eller Kano som är siare och Kitana som är väktare osv osv. Och jag tror inte ulvarna har mer att gå på där än vad vi i byn har.Enda risken jag ser är att vi gör en rejäl gambit med våra powerroller. Det står inget i reglerna om hur väktaren får väkta så vi kan väl anta att det inte är samma mål två gånger i rad, vilket är väl vanilla-standard? Om det blir för uppenbart utifrån de supergoda karaktärerna vilken väktaren och siaren är, hamnar vi i ett läge där siaren åker runda 1 (om väktaren väktar sig själv) och väktaren i r2?