Nekromanti Mornington Crescent

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Skit också hur kunde jag glömma det! Ja, ja jag vet när jag är slagen, härifrån har jag egentligen bara en vettig comeback.

Waterloo

och med det så öppnar jag också för zeppelinarsvängen men just nu känns det som att det är lika bra.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Ja, givet att det stått lite still några drag kan det vara bra att blåsa upp.

Baron's Court

Försökt spela säkert så långt vilket funkat men med så värdiga motståndare vet man aldrig vad som händer och när det är dags att kasta in alla marker på slutsträckan. Jag har fått mitt Y så förhoppningsvis har jag lite fler möjligheter framöver och kan koncentrera mig på att läsa era taktiker istället.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Jag hoppar också på Waterloo. Den extra fjärdingen detta ger mig använder jag för att blocka vägen Knightsbridge-Templar's.
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Jag har väntat på att någon skulle låsa upp eftersom jag inte hade några lagliga drag, men när jag tog en rast från uppsatsskrivandet hittade jag en gammal klausul i Whitmanakten, vilken stipulerar att utan några puffare i spel så kan man, även med ett lås, spela

Westferry
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Foggmock said:
Jag har väntat på att någon skulle låsa upp eftersom jag inte hade några lagliga drag, men när jag tog en rast från uppsatsskrivandet hittade jag en gammal klausul i Whitmanakten, vilken stipulerar att utan några puffare i spel så kan man, även med ett lås, spela

Westferry
Äntligen!!! Jag spelar Acton Town och vänder ner 6 poäng i blå linje.

>> Översten >>

Tack som fan, Pilze. *ironi* :gremsmile:
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Fortsätter i samma stil. Bermondsey, köper tre poäng i grå linje. Det barjar bli lite omvägar man får ta om man inte vill ge poäng åt mig eller Arvidos nu.
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
well high-five säger jag, dubblar dig till 6 poäng i grått tar mina 5 poäng i Guld, lägger brygga mellan London Bridge - Tower Bridge och spelar, kanske inte helt oväntat Knightsbridge
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Äh va fan, klockan är halvsex på morgonen och jag är redan vaken, verkar dessutom som att folk har svårt att hitta drag alls så jag drar en rövare och spelar Loch Ness och håller tummarna för att det inte ska sätta mig i floden.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Okej, jag hopppar på. Varför inte?

Watford Junction

Resor till London tar mellan sexton och femtiotvå minuter, beroende på vilken färdtjänst som brukas.
 

Pilzefrau

hon/henne
Joined
12 Sep 2005
Messages
2,083
Location
Göteborg
Tja, jag tänker göra mitt bästa för att sätta så många jag kan i floden.
Ytterliggare två poäng i grå linje och så spelar jag Baker Street.

Med denna dominans på grå går jag till slutspel, och blåser alltså i ångvisslan. Visst, det är inte alltid bra att vara först att blåsa, men jag ser inget syfte att vänta med det här läget. MC om tre drag.
 

Dimfrost

Special Circumstances
Joined
29 Dec 2000
Messages
8,557
Location
Fallen Umber
Äh, vafan, något måste göras. Tredje tillägget visar att efter Baker Street ger samtliga stationer på röda linjen tredubbel poäng, så jag spelar Hammersmith och tar tretton poäng.
 

Markehed

Warrior
Joined
12 Jan 2006
Messages
257
Location
Lund
Om vi kör ett oscariansk parti måste det väl vara möjligt att köra en Ottoman och "släpa" tillbaka till Hyde Park även om London Bridge - Tower Bridge är bryggat.

Sen så hänger jag på Arvidos move och disintegrerar. Visst skyndar det på endgamest men kommer man in så här sent så får man använda lite klassiska Paffer-moves för att roffa åt sig poäng.
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
Ha-ha! Jag tror du glömde att vi använder Casares-Hladik-bryggor, precis som jag hoppades, och eftersom det här är drag 31 kan jag inte låta bli:

Mornington Crescent
 

Björn den gode

Swashbuckler
Joined
5 Jun 2001
Messages
3,314
Location
Göteborg
Tyvärr så tror jag han har rätt, i Oscarianskt parti om man kört Uulug-gambit och är poänglös så kan man lägga den bryggan så länge inte mer än två spelare sitter i floden, och det gör vi ju inte.

Får väl också säga att det var ett ganska vackert sätt att vinna på har inte sett den avslutningen sen Mallorcapartiet 1989
 

Gurgeh

The Player of Games
Staff member
Joined
23 Feb 2001
Messages
9,907
Location
The Culture
BULL. SHIT.

Vilka poäng använder du för att bygga den bryggan, egentligen?
Jag spelade Bayswater i början av partiet, vilket låter mig betala med negativa poäng. Det innebär inte bara att jag blir av med mitt poängunderskott, utan dessutom att jag kan offra mitt Obag-kort och utföra det vinnande draget.

Look it up!

/tobias
 
Top