Nekromanti More than Human webbsläpp! [+source]

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Nu när böckerna ligger i mitt vardagsrum och har dykt upp på Bokus och Lekberg's och snart kommer till Adlibris och CDON och sedan ska säljas på Gothcon...

Så tänkte jag att jag borde göra spelet ordentligt tillgängligt på nätet också. Det är ju trots allt släppt via Creative Commons-licens.

Så, without further ado:

LÄNK TILL NERLADDNINGSSIDAN.

Som ni ser finns lite av varje: Spelet i mindre filstorlek, spelet med högre bildkvalitet, rollformulär och så det rätt stora paketet med InDesignfiler, samtliga bilder och typsnitt.

Alltsammans är naturligtvis släppt, liksom allt jag gjort tidigare, med Creative Commonslicens. Just nu funderar jag på om man kanske borde lägga ut filerna i någon form av torrentformat också... Men det får nog vänta lite.

Allt är givetvis as-is, jag tänker inte hålla på och ge support om ni har problem med t.ex. InDesignfilerna. Just de filerna var jag tvungen att uppgradera till CS6-format från CS4 inför det här släppet (eftersom jag numera kör CS6 hemma), så jag är tacksam om nån uppmärksammar eventuella felaktigheter i dem.

Jag har också gjort en och annan liten, liten, yttepyttefix inför nästa tryckning i de här filerna...
 

Jarl

Hero
Joined
17 Sep 2003
Messages
1,783
Riktigt coolt! Föredömligt. Hoppas det hjälper någon rollspelsmakare här att få svar på lite frågor runt layout och arbetsflöde.
 

JohanKarlsson

Not the one
Joined
13 May 2010
Messages
212
Location
Göteborg
Coolt att du lägger upp allt.
Det enda som drar ner open-source-andan lite
är ju att det bygger på indesign som ju är ett dyrt program, men samtidigt förstår jag att du vill använda det program du tycker är bäst.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
JohanKarlsson said:
Det enda som drar ner open-source-andan lite
är ju att det bygger på indesign som ju är ett dyrt program, men samtidigt förstår jag att du vill använda det program du tycker är bäst.
Ja, hade jag hittat något fritt layoutprogram jag tyckte var tillräckligt bra hade jag såklart använt det istället...
 
Top