Nekromanti More than Human-Tshirts (experiment)

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Jag har testat att beaställa tishor från Vistaprint och Spreadshirt tidigare. Det blir inte superb kvalitet; det är ju digitaltryck trots allt. Iaf om man laddar upp icke-vektorbilder.

Men, jag bestämde mig för att göra ett test: Nu går det att köpa T-shirts med More than Human-motiv. Länken till butiken finns här:

BUTIK

Jag tar gärna emot önskemål på andra motiv eller andra tröjmodeller eller så. Utbudet lär väl växa med tiden, tänker jag mig.

Jag har valt att inte lägga på någon provision, så de priser ni ser där är de billigaste priser jag fick till mde de motiven...

Om ni har andra förslag på sidor med liknande service så kollar jag gärna på dem. Om ni vill ha originalfilerna och trycka själva, skrik till så ordnar vi det.
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
Cool! Du borde kränga tischor med Null State-motiv också.

Snygga motiv, tycker jag. Jag blev sugen på en Feeling Pretty Psyched (som du tycks ha stavat fel i shoppen: "Pryched").
 

Cybot

Mest spelbar
Joined
19 Oct 2001
Messages
4,347
Location
Helsingborg
krank said:
Jag svängde ihop några som jag tänkte att de skulle kunna vara snygga. Tar dock tacksamt emot förslag.
Nullstatesymbolerna var väldigt effektfulla, men det är ju svårt att klå nullstates omslagscover när det gäller ren awesomeness.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Cybot said:
Nullstatesymbolerna var väldigt effektfulla, men det är ju svårt att klå nullstates omslagscover när det gäller ren awesomeness.
Du menar typ jordklotet + loggan?
 

Vimes

Lenny Kravitz
Joined
15 Jun 2000
Messages
11,388
Jag diggar de minimalistiska med loggan och texten bara.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Jag experimenterade för övrigt lite med VÄRMEDÖD-tröjor också, men deras stöd för Illustratorfiler är lite... begränsat. Och nu tror jag att deras motivkollare tröttnade på att jag laddade upp tio olika småfixade versioner av samma bild i futila försök att få något att funka...

Däremot kommer antagligen de stilrena Null State-tishorna med bara loggan att bli billigare i morgon, då jag byter ut dem mot tröjor tryckta med annan teknik. Billigare och mer hållfasta.
 

Möller

Hubert Hortlax
Joined
28 Sep 2008
Messages
3,202
Jag noterar att tröjorna och motiven inte går att på spreadshirts »egna« sida. Det skulle jag gilla om det gick, då kan man välja och vraka lite grann.

Sen tycker jag vissa av tröjorna är lite onödigt dyra. Visst är texten i Vad skulle du göra? och Bulletbaby ditlagda i som separata element i Spreadshirts egen editor? Det kan kanske gå att bädda in texten direkt i Illustrator (eller vad du nu jobbar med). Färre element blir mindre kostnad.

Dessutom skulle jag uppskatta Vad skulle du göra? fast med tryck enbart på framsidan. Baksidetryck är så menlöst för mig som alltid har en tröja eller kavaj ovanpå.
 

Lukas

Smutsig hippie
Joined
25 Jan 2010
Messages
3,620
Location
Huddinge
Men din jävla sellout
vad hände med alla drömmar om att förstöra de kapitalistiska svinen och dra ut på landet i raggarbil?

//Lukas som uppenbarligen skojar, och egentligen tycker att det är kul att Krank har skapat ett sådant fantastiskt spel att det finns en marknad för att sälja t-shirts med spelets logga.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Möller said:
Jag noterar att tröjorna och motiven inte går att på spreadshirts »egna« sida. Det skulle jag gilla om det gick, då kan man välja och vraka lite grann.
Jag jobbar på det, men ville inte lägga ut motiven innan jag var lite mer nöjd med hur de funkade. Bland annat har jag ju laddat upp nya versioner av Null State-loggan och så, experimenterat lite under dagen. När det blir mer stabilt gör jag motiven allmänt tillgängliga, om jag räknar ut hur man gör.

Möller said:
Sen tycker jag vissa av tröjorna är lite onödigt dyra. Visst är texten i Vad skulle du göra? och Bulletbaby ditlagda i som separata element i Spreadshirts egen editor? Det kan kanske gå att bädda in texten direkt i Illustrator (eller vad du nu jobbar med). Färre element blir mindre kostnad.
Bra poänger, det här var ju tänkt som en "snabbfix", ett sätt att få ihop något lite snabbt. Ska definitivt fixa när tid och ork finnes.

Möller said:
Dessutom skulle jag uppskatta Vad skulle du göra? fast med tryck enbart på framsidan. Baksidetryck är så menlöst för mig som alltid har en tröja eller kavaj ovanpå.
Ja, det finns med i planerna =)
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Så... Lite uppdateringar, mest såna som drar ner priset på saker.

Null State-logga-tishorna blir nu tryckta med mycket bättre teknik än alla andra, så vill ni ha nåt som tål tvättar ordentligt så är det dem som gäller.

Jag fortsätter min kamp för att få till VÄRMEDÖD-motiv som kan tryckas via den tekniken; problemet är helt enkelt att det är lite för plottriga bilder. Jag ska se över det.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,595
Location
Rissne
Nu har Null State-logotypen lagts ut på Spreadshirts allmänna marknadsplats också...
 
Top