Nekromanti Mord

Lord Avallach

Veteran
Joined
21 Aug 2000
Messages
142
Location
Uppsala
Först vill jag tacka neogames för två trevliga moduler...

Jag upptäckte i Vapenmästaren att alla stridskonster som hade att göra med lönnmord att göra var försvunna, finns det kommande planer för sådant eller har det bara utgått?

Sedan så lyckades jag inte hitta svärdet Djapoor som skulle ingå Dehji al Ged
 

Duddmannen

Hero
Joined
4 Dec 2001
Messages
1,473
Location
Södertälje
Trädkramare och Lönnmördare...

Jag tyckte redan från början att just Lönnmord var en dum grej att ha som Teknik i en stridskonst, det borde ju snarare vara i form av allmänna regler för ett visst tillvägagångssätt. Det vill säga att om man lyckas Smyga och därmed Överraskar sitt mål i en situation där det inte kan försvara sig så får man ALLTID en viss typ av "Lönnmordsbonus".

Tycker jag i alla fall.

/Duddmannen
 

Xzarjo

Warrior
Joined
24 Sep 2002
Messages
204
Location
Göteborg
Re: Trädkramare och Lönnmördare...

Det vill säga att om man lyckas Smyga och därmed Överraskar sitt mål i en situation där det inte kan försvara sig så får man ALLTID en viss typ av "Lönnmordsbonus".
Det stämmer för visso, och jag kommer inte i håg riktigt men jag har för mej det står någonstans att om man blir överaskad får man bara göra instenktiva försvarsmanövrar, och ingenting alls om man inte ser attacken (tex, den kommer bakifrån).

Men de som har mord som yrke är onekligen vanare att veta hur man ska gå till väga för att mörda offret på bästa sätt. Det är väll därför deras stridskonst speglar deras bonus i att träffa bättre i överaskade moment.

Mvh Vätten...
...som ursäktar sin dåliga skrift med att han inte ätit på hela dan och 2 hambörjare står på bordet bakom.
 
Top