Nekromanti Mor Mehiras Agentur

Kronofogden

Veteran
Joined
7 Jul 2013
Messages
14
På sidan 44 i grundboken beskrivs Mor Mehiras agentur. Har funderat lite kring priser och liknande men har svårt att föreställa mig vad som är rimligt. Har någon fått användning för denna plats än och har något förslag på hur ni hanterat det?
 

Järven

Veteran
Joined
5 Feb 2016
Messages
61
Jag har iallafall fått god användning för agenturen i min symbaroumkampanj. Inte så att rollpersonerna själva har anlitat någon därifrån, däremot har de själva skrivit in sig som hyrbara äventyrare, vilket gör henne till en väldigt naturlig uppdragsgivare när man vill dra igång ett nytt äventyr. Sen är hon ju en gammal pensionerad skattletare själv vilket gör att rollpersonerna kanske kan vända sig till henne om de vill ha information eller råd inför någon utfärd i Davokar. Det som jag dock har haft mest användning av platsen till är som en presentation av andra SLP´s. Kanske läser rollpersonerna ett intressant namn i Mor Mehiras liggare som sedan kommer att figurera i äventyret? Eller kanske kommer en berusad Serex av Attio in i lokalen samtidigt som rollpersonerna, kräver att få ett jobb, men däckar sedan i ett hörn?

Vad gäller priser så skulle jag säg att det kan varriera stort beroende på vem som skall anlitas och hur farligt uppdraget är. På s.155 i grundboken anges inkomst för en soldat till 1 skilling/dag och 2 daler/dag för en riddare. Lägg på lite på detta eftersom mor Mehira ska ha sin andel och så har du något att utgå ifrån. ;)
 
Top