Nekromanti Moonstone

HighSpirit

Veteran
Joined
28 Nov 2000
Messages
22
Location
Kingsharbour
Aldrig någon som funderat på att göra rollspel som utspelar sig i samma värld som i gammla amiga spelet Moonstone? Det spelet är ju helt underbart. Tror ett sådant RPG skulle kunna bli coolt....

Om ni glömt det finns det att ladda hem här. En PC version och en emulator tror jag..
http://www.abandonkeep.com/games/moonst.shtml?x=11&y=11 Och kom ihåg! Bajs är igentligen bara kolväte föreningar!
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Jodå, visst har jag haft tanken, köpte till och med spelet begagnat för ett eller två år sedan för att få tag manualen där det står lite om världen och varelserna.

Har inte haft tid att tänka en gnutta på det sen dess dock då jag haft fullt upp med något annat rollspelsanknytet. Vore kul att se om någon gjorde något av det, men just nu har jag inte mkt tid att hjälpa till själv tyvärr.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
I sanning!

Ja, moonstone härskar ju!



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 

and

Veteran
Joined
5 Dec 2000
Messages
89
VA???????

Var inte moonstone det extremt blodiga hack and slash spelet till Amigan... Hade det ens en miljö värd att tala om....
Det enda jag i princip minns var att man ett gäng färgladda riddare som tävlade om att mörda monster och varandra i blodiga huvudkapningar vilket bla hem&skola chokades över.... tror jag eller har jag helt fel....

And
 

Gardener

Champion
Joined
7 Feb 2000
Messages
8,445
Location
Södermalm
Re: VA???????

Det beror helt på vad man bestämmer sig för att se. Och för de som inte kan se innehållet på grund av vad som finns på ytan så kunde man välja bort allt blod i Moonstone.

Storyn i Moonstone kretsar kring ett gäng druider som ska utföra en ritual vid Stonehenge och behöver månstenen. Sen finns det en värld som är lite intressant med befolkning och monster som inte är standard-Tolkien-ripoff. Helt klart mysig stämning med keltiskt influerad medeltid med magi och fantasimonster.

MVH Olle Johansson
Chefredaktör, www.rollspel.nu
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Japp

Stämningen är underbar!



/Jag är en jägare.
Och jägare vilar aldrig.

Omvänd.. Omvänd nu kättare!
 
Top