Nekromanti Moongoose och d20

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
Tjena,

Ville bara höra lite vad folk som har spelat Lone Wolf d20 har för synpunkter på spelet, och vad ni tycker fungerar och inte fungerar i d20-upplägget, kontra spelvärlden i Soloäventyrs-böckerna.

Ville bara ha lite skön feedback inför mitt kommande projekt.

Tack på förhand,
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Som gammal EV-diggare köpte jag Lone Wolf direkt när det kom ut. Det är ju ett D20-spel så man får gilla läget med levels etc. Jag tycker att det fungerar i settingen. Överhuvudtaget tycker jag att Lone Wolf har lyckats fånga den speciella Magnamund-känslan på ett bra sätt.

Med reservation att jag inte har spelat spelet ännu - det kommer jag säkert aldrig att hinna med mitt späckade schema. .-(
 

Svalander

Warrior
Joined
11 Jan 2001
Messages
235
Location
göteborg
Med reservation att jag inte har spelat spelet ännu - det kommer jag säkert aldrig att hinna med mitt späckade schema. .-(
Men vad säger du om att koordinera lite spelande på den nivån man klarar av? Vet inte om du såg mitt inlägg angående PBEM, men jag jobbar just nu som en idiot, och kommer så göra de närmaste sex månaderna så som det ser ut nu. Även om inget slår det direkta spelandet så som traditionellt spel med spelgrupper ser ut, kan detta för min del bli ett alternativ. Du kanske inte går loss på PBEM, men jag kollade lite hur en polare och hans vänner har kört, vilket inspirerade mig å det kraftigaste...

Vad jag dock skulle hinna med är att köra via mail, en två till tre gånger i veckan utan att det skulle ta för mycket tid från annat då jag ändå sitter framför datorn dagarna i ända. Hör av dig om du skulle tycka det var intressant!

/CS
 

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,926
Location
Sandukar
Jodå, PBEM är inte mig främmande. Men det beror på hur mycket som skall göras? Vi kanske skall ta det via PM istället, slog det mig.
 
Top