Nekromanti Monte Cook & Book of Eldritch Might

Tamshan

Warrior
Joined
23 May 2001
Messages
256
Location
Caves of Grolambat
Det här får ni bara inte missa. Dags att hosta upp VISA kortet. 55 spänn är inte mycket att grina över om man får 36 sidor med nya spells, prestige classes, feats, magic items, etc designade av Monte Cook. Om ni inte vet vem Monte är, fy skäms.

http://www.montecook.com/mpress.html WotCs förlust - en vinst för resten av D&D världen :)
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Håhå jaja. Och ALLA vill ju verkligen ha ÄNNU FLER extraregler och prylar till sin kampanj, eller hur?

Ärligt talat har jag svårt att förstå hur man ska kunna ha använding för allt som finns med i DMG, så att köpa en bok som bara innehåller massa extraregler, feats och nya klasser låter mer än lovligt onödigt, tycker jag.

Dessutom är Monte Cook ingen ängel, han har en del halvdåliga AD&D2ed-moduler på sitt samvete /images/icons/wink.gif
 

Magnus Seter

Ansvarig utgivare
Staff member
Joined
24 Nov 2000
Messages
12,463
Location
Stockholm
Aha!!!!

Om nu alla inte vill ha extra regler är det väl tur att det är frivilligt att köpa dem?

M

Inspirera. Engagera. Överraska.
www.houdini.se
 

Feliath

Swashbuckler
Joined
28 Nov 2000
Messages
1,905
Hmmm...bläddrade på sidan och läste beskrivningen av boken, och måste tyvärr bekänna att jag är måttligt imponerad. Nog för att D&D 3E är det bästa av rollspel (IMNSHO), men han kan inte sälja enbart på sitt namn, i alla fall inte till mig, och vissa av de nya klasserna och föremålen verkade rent absurda (<I>War Altar</I>? <I>Mirror Master</I>?). Jag fick liksom känslan av att han ver desperat efter utfyllnadsmaterial...
Dessutom är jag gammaldags nog att ogilla den distributionsmetod han valt. Jag vill få en tryckt modul att bläddra i för mina pengar; en PDF-utskrift blir aldrig av lika bra kvalitet.
Usch, nu känner jag mig elak för att jag bara kritiserar...

Feliath - skäms
 

Rev

Warrior
Joined
17 May 2000
Messages
326
Location
Göteborg
Re: Aha!!!!

Jo, det är tur att Wizards inte kör samma försäljningsstrategi som GW - du måste köpa allt, annars är din kampanj inte "officiellt godkänd".

-E
 
Top