Nekromanti Montagor

Gunther

Veteran
Joined
14 Jan 2007
Messages
9
Mina spelare befinner sig för närvarande i Kopparhavet och planerar att först besöka Montagor. Jag försöker köra en så fri och sammanhängande kampanj som möjligt, så dom får naturligtvis som dom vill.

Jag har tittat på det material som finns om Montagor och jag funderar nu på att öka på det en hel del. Trots allt så är det en jäkligt cool stad med en spännande arkitektur och samhällsstruktur, så jag vill ju bjuda på en rejäl upplevelse.

Hur som helst...finns det någon där ute som gjort eget material till Montagor som känner för att dela med sig?
 

Gunther

Veteran
Joined
14 Jan 2007
Messages
9
Montagor är en piratstad i södra Kopparhavet på ögruppen Hakkai, ganska nära 'Vägen bort'. Det är ett handelscentra där handelsmännen möts för att byta varor (istället för att segla hela vägen mellan varandra, så möts dom halvvägs).

Sedan 576 e.O är dom självständiga (ursprungligen grundad av Zorakin, sedan avträdd till Felicien) och har bildat en egen stadsstat med en slags plutokrati. En styrande borgmästare väljs vart fjärde år av de största handelshusen och piratkaptenerna.

Läs mer i Kopparhavets Kapare.
 

Gunther

Veteran
Joined
14 Jan 2007
Messages
9
Stångfist

Är det förresten någon som vet något mer om "Stångfists pir" som är utmarkerad på Montagorkartan i KK? Någon som vet vem denna Stångfist är? Har jag missat något i Sinkadus eller?
 
Top