Nekromanti Monsters By Email - prenumerera på varelser!

Cloister

Veteran
Joined
30 Aug 2009
Messages
12
Här är en länk till Monsters By Email: LÄNK

Jag tänkte att bilderna skulle få tala för sig själva, men förutom högupplösta bilder erbjuder Monsters By Email publiceringrätt, detaljerade varlsebeskrivningar, och utförlig, lärorik information om hur varlserna togs fram.







Läs mer på MonstersByEmail.com: LÄNK

/Nicholas Cloister
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jag stödjer helhjärtat denna produkt och/eller tjänst.

Alla monstren är freaking awesome, och allihop håller den här kvaliteten, det här är inga lockbilder.

Plus det är helt ärligt skitabilligt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Coolt.

Har inga monstercentrerade projekt på G just nu, dock.


Men... en fråga: Om man börjar prenna senare, har man "helt missat" en massa monster då? Eller börjar alla med monster nummer 1, sedan 2, etc?
 

Cloister

Veteran
Joined
30 Aug 2009
Messages
12
Alla prenumerar på samma "ställe", och får de varelser som är aktuella just då. Om tidigare varelser önskas kommer dessa prenumerationsomgångar finnas att köpa, men till ett dyrare pris.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
Cloister said:
Alla prenumerar på samma "ställe", och får de varelser som är aktuella just då. Om tidigare varelser önskas kommer dessa prenumerationsomgångar finnas att köpa, men till ett dyrare pris.
OK. Blir det bara "lösnummer" då, eller kommer det att finnas paket typ "Alla monster från 2012"?

//Krank, som har typ noll behov av "Monster i allmänhet" men som säkerligen kommer att ha behov av "specifika monsterillustrationer" i framtida projekt
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,605
Location
Rissne
En annan fråga: Om man tycker att de här bilderna är helt fantastiska, och är en rollspelsmakare som behöver bilder på specifika monster, varelser etc, går det att få kontakt med illustratörerna i det här projektet på nåt sätt? Jag är ju alltid intresserad av kompetenta illustratörer till mina projekt, lite beroende på vad vi snackar om för kostnad såklart...
 

Cloister

Veteran
Joined
30 Aug 2009
Messages
12
Jag är ensam illustratör till alla bilder. Kanske bjuder jag in gästillustratörer på lång sikt, men en sak i taget.

Jag är inte intresserad av frilans för tillfället, men det kan ändra sig så småningom.
 

Laowai

Hero
Joined
29 Sep 2009
Messages
1,164
Location
Stockholm
Jag vill bara puffa för det här lite extra.

Sedan har jag en fråga till trådstartaren:

När det kommer till drakar och troll och andra liknande fantasymonster, kan det finnas chans att du kan komma att göra tolkningar av dessa?
 

Cloister

Veteran
Joined
30 Aug 2009
Messages
12
Laowai: Det finns redan fullt med versioner av dessa varelser, så jag kommer inte medvetet att försöka mig på varianter av dem. Däremot kan det dyka upp saker som jag vill ta vara på, och det finns förstås en viss chans att mina varelser får drag av drakar och troll. Exempelvis har dess två (av mina tidigare kreationer) drakliknande drag: LÄNK
LÄNK2
 

Tomatalven

Hero
Joined
22 Sep 2012
Messages
1,175
Awesome!! :gremlaugh: kan du inte ha tips på minis också? Eller nåt man kan använda istället?
 
Top