Nekromanti monsterbok omslag

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
solvebring said:
Tja, lite kättingar och mer helveteseld hade ju inte skadat men ... DAMN vad wicked!
Du har missuppfattat.. det är inte KULT vi talar om.. :gremwink:
 

solvebring

Superhero
Joined
19 Mar 2004
Messages
13,027
Location
Fellingbro/Arboga
Arfert said:
solvebring said:
Tja, lite kättingar och mer helveteseld hade ju inte skadat men ... DAMN vad wicked!
Du har missuppfattat.. det är inte KULT vi talar om.. :gremwink:
Tja, jag tänkte iof mer på gedigen heavy metal-isch fantasy a la old school, men i alla fall.

... Okej då!
 

Cissi

Up to no good.
Joined
29 Jul 2012
Messages
3,111
Location
Ostgothia
Jättehäftigt!

Helt rätt. Jag skulle köpa det där bara för omslagets skull. Jättefint! :gremsmile:

/Cissi
 

Ape of Wrath

DOWN WE GO
Joined
13 Jul 2012
Messages
1,582
Location
Göteborg
Supersnyggt!

Men personligen hade jag velat ha lite starkare grönt på det stora paddmonstret, för mig blir det lite väl grått nu...
 

Paxen

Veteran
Joined
11 Jan 2011
Messages
91
Ser riktigt snyggt ut!

Lita av en OT-fråga här men du har inga planer på att släppa en Magibok?
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Skrämmande många teckensnitt i förhållande till mängden text men också en skrämmande snygg och riktigt monstrig bild.
 

Robert Jonsson

Nothing is True. Everything is Permitted.
Joined
13 Mar 2000
Messages
5,264
Location
Örebro
Olav said:
Jag störde mig också på det - varje ord är ett nytt teckensnitt.
Det var exakt samma sak som jag reagerade på, men i övrigt: oh-la-la! Riktigt snyggt omslag. Jag blir riktigt sugen på att skaffa mig boken omedelbums! :gremsmile:
 

Arfert

Facit
Joined
9 Sep 2004
Messages
15,729
Location
Stockholm
Det är två typsnitt bara.. om man inte räknar in loggan. "SagaGames presenterar" är alltid exakt samma oavsett produkt.

Sen så ville jag ha exakt den här känslan. Pocket-kiosk-känslan. Var jag ute efter Svavelvinter-smakfullt vore det en annan sak.. men det är jag inte. :gremwink:

Och typografi.. det är nåt jag har koll på. :gremwink:
 

Unfair

Hero
Joined
3 Jan 2009
Messages
1,107
Location
Göteborg
Arfert said:
Det är två typsnitt bara.. om man inte räknar in loggan. "SagaGames presenterar" är alltid exakt samma oavsett produkt.

Sen så ville jag ha exakt den här känslan. Pocket-kiosk-känslan. Var jag ute efter Svavelvinter-smakfullt vore det en annan sak.. men det är jag inte. :gremwink:

Och typografi.. det är nåt jag har koll på. :gremwink:
Det låter betryggande. Jag litar på dig i det här området. :gremsmile:

Jag klagade nödvändigtvis inte utan skrev bara det första som dök upp i huvudet. Och detta var sannerligen något som fick mig att höja på ögonbrynen, inte bara att det var 3 i själva titeln utan att det fortsatte dyka upp nya överallt när man kollade vidare. Men om man vil sälja så kanske det är det rätta tillvägagångssättet, att få folk att verkligen lägga märke till ditt omslag.
 

Necross

Swashbuckler
Joined
25 Aug 2005
Messages
1,865
Sjukt coolt! Inspirerande och mäktigt! Hundra tummar upp!

Två åsikter:
1. Typsnitten i "och varelser" ser lite knepigt ut. Men jag kommer inte spontant på nån bättre lösning, och du är ju proffs på sånt där så jag antar att det är optimalt.
2. Det är ganska jämngråmurrigt. Kanske lite mer kontrast? (Eller vad det nu kallas) Eller aningen, aningen mer färger på hjältarnas kläder kanske?
 
Top