Nekromanti Monster?

Mofasa

Veteran
Joined
18 Nov 2001
Messages
63
Location
Trosa, Södermanlands län
/images/icons/baby.gif Baby O undrar om han behöver köpa den nya monsterboken till DnD3de när han fortfarande har den gamla monsterboken till ADnD?

Han undrar även vilka värden som i sådana fall (om den gamla går bra) måste räknas om!?

Han bockar och bugar allra kärvänligast när de snälla människorna ger honom svar.
 

Bloodsbane

Veteran
Joined
10 Aug 2001
Messages
70
Location
Gefle, Sverige
I jämförelse med kvaliteten, så är ju nya monsterboken snorbillig! 200 stålars för det lyxverket är väl inget att fundera särskilt länge på om man tänkte spelleda nya reglerna? Det är mycket som ska arbetas om ifall du tänkte konvertera gamla Monstrous, främst feats och challenge ratings..
 

Staffan

Myrmidon
Joined
7 Jun 2000
Messages
4,228
Location
Lund
Monster Manual rekommenderas å det skarpaste. Monstervärdena har ändrats ganska drastiskt i 3e (t ex så har alla monster fått grundegenskaper). Om du är megasnål så kan du få värdena (utan illustrationer eller nån text om hur de beter sig) på http://www.opengamingfoundation.org/srd.html, men köp MM ändå.
 

Mofasa

Veteran
Joined
18 Nov 2001
Messages
63
Location
Trosa, Södermanlands län
Jo, då så... megasnål är jag inte /images/icons/tonguea.gif
Jag tänkte bara att om det bara var lite jobb att (ett värde att räkna om eller så) konvertera gamla monster till nya upplagan så kunde jag tjäna 200 spänn. Jag hade troligen slutat med ett ex. av MM ändå... svårt att låta bli!!

//Magnus
 
Top