Nekromanti Monkey King eller The Lost Empire

Ymir

Liten kantbaron
Joined
18 May 2000
Messages
11,198
Location
Malmö/Lund Metropolitan Axis
Re: Färden till västern?

Talar vi om en filmatisering av det kinesiska eposet "Färden till västern" nu?

...eller är jag ute och cyklar helt?

- Ymir, undrandes
 

Lycan

Hero
Joined
17 May 2000
Messages
1,211
Location
Malmö
Måste ju bara vara...

...Feng Shui. Hade passat alldeles utmärkt. Du hade inte ens behövt ändra på något i rollspelet.

- Lycan
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Färden till västern? OT Monsterteorier

Jamen, det har jag ju sagt förr. Jag kommer också säga det igen. Värre är det med Ghosts of Mars och Resident Evil... de är inte speciellt trovärdiga enligt min mening och saker som inte är trovärdiga förlorar enligt min mening sin söthet/gullighet. Fast vovvarna i Resident Evil är rätt söta... om ej trovärdigt, hur grejade dem sig ur burarna? Misste bara pälsen, men resten då?

Aliens däremot känns trovärdiga i mångt och mycket. Bygger på uppfattningar om steklar och myror ( som btw är samma släkte). Vissa detaljer som extra mun känns väl lagom kusliga, syrablodet lite överdrivet men i alla fall... dem detaljerna är väl inte alltid så trovärdiga, men det gör inte drottningen mindre rolig såsom hon vakar över sina ägg. =)

Jurassic park är en annan gullig film om den också har sina stunder av otrolighet... men den är söt. Fast när ska man komma på att alla skurkar i sådana filmer inte behöver vara dumma nog att falla i sina monsters klor? Räcker det inte med att monstren släpps lösa?

Nåväl, tänk på det en stund ni glada... jag ska nu gå och läsa examensarbeten inför ventilering på tisdag.
 

Netfeed

Swashbuckler
Joined
21 Apr 2001
Messages
2,273
Location
Göteborg
Re: Färden till västern? OT Monsterteorier

okej jag kanske är trött men jag fattade inte ett smack av det där...
dock kan jag hålla med om att jurassic park är rätt gullig, boken är bättre, dock skulle jag vilja se om tvåan...
 

Eva Florén

Swashbuckler
Joined
22 May 2000
Messages
2,107
Location
Smara - Stockholms län (7,5 km Edsbro, 20 km Knutb
Re: Färden till västern? OT Monsterteorier

Hm ballade jag ut så mycket. :gremsmirk:
Hrrm... nåja... det var värt ett försök i alla fall. Jag vidhåller dock att Aliens är söta.

Hm Lindome... långt bort, annars var du välkommen att kika in någon kväll och titta på filmen. :gremsmile:
 
Top