NYHET Modiphius ger upp Mutant Chronicles

Tarsus

Warrior
Joined
24 Jan 2022
Messages
255
Roligt ändå att tankar går hos mig och dig om att skapa en "kopia" av MC ... som till sin själ och sitt hjärta är en kopia av WH40k.

En kopia av en kopia, så att säga. :D
Warhammer 40,000 är i grunden en kopia av Dune med en stor slev Michael Moorcock så det kanske är lika bra att gå full cirkel och kopiera direkt från originalet?
 

ChrilleT

Swordsman
Joined
1 Feb 2014
Messages
504
Hade köpt en ny version av Mutant Chronicles direkt.

Tycker Modiphius gjorde en del bra och innehöll en hel del intressant lore men ska ni göra en nyversion så måste ni göra en tunnare regelbok än Modiphius 496 sidor.

Det jag saknade från första och andra versionen var att det skulle kunna varit lite fler äventyr sett till hur många böcker som gavs ut.

Har inget emot om den ges ut på engelska men hade även varit kul att se Mutant Chronicles på svenska igen.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Jag har börjar skissa lite, och lockas av tanken på en riktigt rejält kort grundbok. Kanske inte häftestunn, men garanterat under 100 sidor. Fokus på att köra cyberpunkäventyr med kult/CoC-inslag på Luna. Alla aktörer beskrivet kortfattat och med bara tillräckligt med info för att kunna bygga vidare och använda i praktiken. Inga typ långa listor med underföretag eller så. Garanterat en äventyrsgenerator (dvs typ min vanliga, men med MC-smak).

Jag ska sortera mina tankar lite under morgondagen/helgen och startar kanske en tråd sen. Vi får se. Ska läsa om Mutant RYMD, det jag räddat från COGs gamla hemsida, och vad Modiphius skrev om mutanter (jag gillar tanken på att faktiskt låta mutanter ha en roll i mutant chronicles…)

Annars är ju egentligen Rotsystem "mitt Mutant Chronicles". Hela grundstrukturen är ju snodd rakt av, med en Kartellmotsvarighet, megakorpar, man spelar frilansare, det finns ett gemensamt omänskligt hot som invaderar etc… =)
 
Last edited:

Franz

Things aren't different. Things are things.
Joined
4 Dec 2010
Messages
5,934
Jag har ju en idé till ett body horror/mysterieäventyr i cyberpunkmiljö som jag inte valt system till än. Det skulle nog kunna passa till MC, åtminstone en version som fokuserar på noir. Fast jag måste först bli klar med modulen till jag skriver till Neotech innan jag kan skriva på detta i jättesnabb takt.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,581
Location
Rissne
Hoppas du omvärderar den här ståndpunkten nu :)
Hahaha, ja hela den här grejen har definitivt tvingat mig att fundera på vad jag egentligen ska drömma om nu =) Jag får väl sätta upp ännu omöjligare mål, typ att få skriva ett Transformersrollspel som använder den officiella brandingen och namn etc (men givetvis har en spelvärld som är en kransk twist; inte bara 80-tals-tecknade-serien rakt av…
 
Top