Nekromanti Modifiera...?

Glomer

Veteran
Joined
20 Jan 2003
Messages
170
Location
kristianstad skåne
Jag kommer ihåg att man kan modifiera till DoD ´91, alltså att man endast kan dö av RP, om man får ett dödande slag mot sig av en SLP så kan man ej dö, i stället så får man en kritisk skada, t.ex. att förlora någon av sina armar...

...Kan man göra samma sak i DoD6?
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Det finns ingen uttalad regel som lyder så men det är ju upp till dig som SL att modifiera bäst du vill.
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Är det en SL som har problem att hålla sina spelare vid liv eller handlar det bara om hjältekampanjer?
 

Glomer

Veteran
Joined
20 Jan 2003
Messages
170
Location
kristianstad skåne
Jo, egentligen tycker jag inte om att modifiera. Men eftersom mina två käraste karaktärer dog under samma dag, och jag hade chansen att hålla dem vid liv genom att modifiera, så känns det ganska surt. Om jag nu hade modifierat så hade de fått ett trist men stillsamt liv, och det hade jag unnat dem...
 

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Ah, separationsångest. Du måste försöka släppa taget om dina RP, även om de känns som ni tillhör samma familj. :gremsmile:
 

Kaigon

Helmgast
Joined
14 Mar 2001
Messages
732
Location
Göteborg
Ja, efter att en kille hade spelat samma karaktär sedan i höstas (karaktären dog för två veckor sedan) så har vi då och då kallat honom för hans karaktärnamn istället för hans riktiga namn... :gremsmirk:
 

Troberg

Sinister eater
Joined
27 Jun 2001
Messages
17,591
Ja, efter att en kille hade spelat samma karaktär sedan i höstas (karaktären dog för två veckor sedan) så har vi då och då kallat honom för hans karaktärnamn istället för hans riktiga namn...
Låt för gräsklipparens skull inte Piff och Puff få höra det där...
 
Top