Nekromanti Modern league of extraordinary gentlemen medlemmar

Big Marco

Läskig
Joined
20 May 2000
Messages
6,931
Location
Sandukar
En typisk rollpersonsgrupp, med blandade arketyper (Brawn, Brains, Looks):

* Agent 47 ("Hitman")
* Robert Langdon ("Da Vinci-koden", mfl)
* Alice / Jill Valentine (Resident Evil)
* Basil Fawlty ("Pang i Bygget")
* Bella Swan (mestadels inte vampyr. ;-)
* Axel Foley ("Snuten i Hollywood")
* John Patrick Mason (Sean Connerys roll i "The Rock")
* Walter White ("Breaking Bad")

+ Patrick Bateman och Lara Croft. Tio bra kandidater.
 

Anchorman

Swashbuckler
Joined
28 Apr 2012
Messages
1,827
Terminator!!

Daredevil!
Spindelmannen!
Wolverine!


Och självklart måste vi ha med...







CHUCK NORRIS!
 

Chryckan

Swordsman
Joined
3 May 2005
Messages
597
Location
Stockholm
God45 said:
Tack för alla de bra förslagen :gremlaugh: Fortsätt komma med dem om ni har fler :gremsmile:

P.S: Varför inga vampyrer alls? Jag tycker visserligen inte att True Blood, Vampire Diares eller Twilight passar in...men varför inte Nikola Tesla (som han avbildas i Sanctuary)? Hela Sanctuary gruppen är ganska victorian league of extraordinary gentlemen dock...inklusive teleporterande Jack the Ripper, Vampyr-Nikola Tesla, Dr.Watson (den egentliga Sherlock Holmes), the Invisible Man och Helen Magnus (odödlig).
Jag har valt att inte ha med vampyrer av ett par anledningar, den första är att scenariot utspelar sig primärt på dagtid i miljöer där det är svårt att undvika solljuset och är under tidspress. Så vampyren skulle missa stora delar av scenariot eller så behöver jag skriva om det.

Den andra anledningen är att varje gång jag kört ett Modern League spel så har där varit med minst en vampyr. Ofta har flera spelare velat spela vampyrer och det har blivit de odödas klubb. Vampyren i teamet är mer eller mindre uttjatat.

För det tredje... Fuck Twilight. Jag vet att det är så uttjatat att det är tramsigt att bry sig. Och jag vet at jag inte är målgruppen. Och ja vet att det fanns riktigt, riktigt dåliga vampyrböcker tidigare. Men fuck Twilight.

Så kör varulvar eller Mumier eller zombis eller något annat coolt :gremsmile: Men inga vampyrer.
Skulle kunna skriva ett långt inlägg varför Tesla är den coolaste karaktären någonsin men det är lättare att bara visa.

Video

Fast det är klart om du har med Sanctuary Tesla som en spelarkaraktär så kommer ju alla de andra spelarna bara bli avundsjuka. :gremlaugh:

Rekommenderar Sanctuary enbart för att se Nicola Tesla.
 

Rymdhamster

ɹǝʇsɯɐɥpɯʎɹ
Joined
11 Oct 2009
Messages
12,021
Location
Ludvika
Bah! Robocop är ju inte nutida! Eller är han det i nya rullen?

Ingen som nämn James Bond?

Synd att jokern är så jäkla random, för annars gillar jag att stoppa in skurkar men ge dem någon slags motivering till varför de inte kan bete sig riktigt så skurkaktigt. Som Hyde (fast han hade ju också en lite mer sympatisk sida).

Bane (som han är i filmen) skulle kanske kunna funka. Han är ju hänsynslös, men med rätt motivation skulle han nog kunna vara en vettig "muskelman".

Vill också slänga in Toxi Avenger!
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,660
Location
Rissne
Kraetyz said:
Edward Cullen, kanske?
Fan då! Jag tänkte ju föreslå honom men lade band på mig. Hursomhelst borde glittrande vampyrer innebära att scenariot som sådant funkar; det skulle utspela sig dagtid och inget hindrar Edward från att vara ute då om han bara slänger på sig lite ansiktskräm för att gnistra lite mindre. Eller att han håller sig i skuggorna.
 

krank

Går ondskans ärenden
Joined
28 Dec 2002
Messages
35,660
Location
Rissne
Krille said:
Jag är lite sugen på att stoppa in V också, men jag är osäker på att han skulle ställa upp.
Jag tänker att Evey Hammond borde kunna få vara med. Skulle jämna ut könsbalansen en smula också, eller?

I övrigt tycker jag om din lista. Kanske hade jag valt Rose eller Sarah Jane Smith, eller möjligen den utan tvekan bästa Doctor Who-kompanjonen någonsin, Donna Noble. Istället för Harkness, tänker jag då. Även om Harkness också är jävligt bra.

Och :heart: för att du har med Zenith.
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
krank said:
Krille said:
Jag är lite sugen på att stoppa in V också, men jag är osäker på att han skulle ställa upp.
Jag tänker att Evey Hammond borde kunna få vara med. Skulle jämna ut könsbalansen en smula också, eller?
Och hon blir ju V efter V i serien.

...och då är ju problemet löst. Du har rätt. Hon ska med.
 

Sodivra

Champion
Joined
15 Sep 2000
Messages
12,406
Location
Göteborg
Rymdhamster said:
Bah! Robocop är ju inte nutida! Eller är han det i nya rullen?
Även om han är byggd för, säg, 20 år sedan, så kan han ju leva och vara aktiv nu. Han är en maskin!
 

Bolongo

Herr Doktor
Joined
6 Apr 2013
Messages
4,125
Location
Göteborg
Arvidos MC said:
Rymdhamster said:
Bah! Robocop är ju inte nutida! Eller är han det i nya rullen?
Även om han är byggd för, säg, 20 år sedan, så kan han ju leva och vara aktiv nu. Han är en maskin!
Mja, filmen utspelar sig i "den nära framtiden".
Men eftersom den kom 1987 kan ju dess framtid vara idag. :gremwink:
 

Fienden

Hero
Joined
11 Oct 2008
Messages
1,655
Location
Någonstans i ödemarken
Jag är extremt positiv till både Evey Hammond och Jack Harkness. Martha skulle funka också, om vi snackar DW-kompanjoner. Hon är väl badass som få, ändå?

Angående Donna/Rose:
Donna Noble makes no fucking sense, för om hon ska vara något så när extraordinär så måste hon väl minnas att hon varit med The Doctor. Och, well. Yeah. Hon dör då.

Rose skulle vara jättetrevligt om hon inte satt fast i ett annat universum yo. :gremtongue:
 

God45

#PrayersForBahakan
Joined
23 Oct 2012
Messages
17,623
Intressanta poänger. Men jag kommer inte köra med varken League organisationen, den brittiska kopplingen eller några kopplingar till serierna. Mest eftersom jag inte gillade serierna och inte har läst mer än två nummer. Det här kommer mest vara baserat på den häftiga grundiden med att föra ihop karaktärer från olika verk och RPPR:s modern League podcasts: Länk

Så den sammankallande organisationen kommer vara den amerikanska Task force X eller som alla kallar den:

 

PAX

Jordisk Äventyrare
Joined
16 May 2000
Messages
3,117
Location
Tindalos
Jethro Gibbs
Anthony DiNozzo
Timothy McGee
Ziva David
Abby Sciuto
Dr. Donald Mallard

Stargate-gänget borde väl också vara en tillgång?
 
Top