Nekromanti Moder Camards bröst

Dueenlurrv

Veteran
Jag håller på att planerar en lång och bred kampanj med Camard som hjärta.

I detta ingår projektet att namnge alla gator och torg i Camard. Jag scannade in Camard och började jobba. Men insåg snart att jag inte känner att jag kan tolka vad "Moder camards bröst" dvs den grå "klumpen" uppe i höger hörn på kartan ska tolkas som. det står att de finare kvarteren finns i området, men det är få och smala gator, och om jag inte minns fel så är väl moder camards bröst en fästning? tolkar områdena vid muren som ser ut att ha egna små murar som rika gods med egna mindre befästningar. men just mitten av området förbryllar mig.

Någon som har mer ideer i hur jag ska tolka den grå klumpen moder camards bröst?

Telephalsion

Swordsman
Baserat på formen skulle jag säga att det är någon form av teater eller operahus, möjligen ett teaterkomplex. De "gränder" som syns skulle då vara resterna av gatorna mellan teatrarna, men nu har loger och förvaringsutrymme byggts mellan dem för att spara plats åt samtliga konserthus.

Dra två linjer från den övre grändeb, en till vardera av de nedre gränderna. Dra sedan en linje mellan de två nedre grändernas slut. Då får man, till vänster ett hus med ett fyrkantigt annex och sedan en yta som liknar en överdimensionerad biosalong. Det fyrkantiga annexet skulle vara entré. Till höger får man en yta som liknar en lite förvriden halvcirkel, och jag tänker mig en Amfiteater här, med en kvartscirkel av loger på utsidan. Ingången till logerna skulle vara i det som nu är den övre gränden.
I mitten får man då en tårtbit, som jag skulle vilja mena var ett torg förut, eller bara bostäder.
Nederst får man ett litet böjt hus som nu skulle kunna tänkas vara kontor.

Antingen det, eller bara någon rik adelsmans extravaganta palats?

Dueenlurrv

Veteran
Läste nyss i mitt sökande efter svar att Camard's stridsakademi(som lär vara en rätt stor akademi om jag förstår det rätt) lär ligga i moder camards bröst. Kanske är det alltså en stor akademibyggnad, då innergårdar osv inte är utritade på kartan kan sådant mycket väl vara delar av den grå sörjan

DesertRain

Hero
Moder Camards bröst är en kulle där det finns rikemansbostäder, krigsakademi, överjarlens palats och andra sevärdigheter. Går man efter kartan verkar de ligga väldigt tätt ihoppackade.