Nekromanti Mobbing

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
En tanke för just genom mitt huvud.
Varför finns det ingen demon med i dod loggan? jag menar, det heter ju drakar och demoner, så varför bara ha med draken? Jag tror att folk mobbar demonerna!!!

/King Kromm som just nu tycker synd om de mobbade demonerna.
 

Silwer

Veteran
Joined
2 Apr 2009
Messages
89
är det så ofta, Äventyrsspel gick ju upp i target Games egentligen som nån slags varumärke. Man kan se i nya dod boken att Riotminds har licensierat spelet från Target, frågan är om Target har släppt DoD?
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
tycker bättre om drakar än demoner

Är dom? Jag menar, nästan alla drakar är i nästan alla rollspel sig lika, men demoner, där har du lite variation...

/King Kromm, som saknar en dod logga på med demoner...
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Men dom har bytt namn, det MÅSTE ligga nått i det, vet bara inte vet.

/King Kromm, som tror att han snart har sambandet mellen dod loggan och namn byten...
 

Riddaren

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,944
Location
Vintergatan, Universum
"Kanske är det därför dod lisensen ganska ofta har bytt ägare???"

Ofta bytt ägare? Den har mig veterligen bara bytt ägare en gång, och det från Target Games till Riotminds.

Äventyrsspel hette det visserligen i de äldsta, men det är samma företag som Target Games var.

Riddaren


Även den bäste har dåliga dagar
 

wilper

Gubevars en rätt produktiv människa.
Joined
19 May 2000
Messages
7,920
Location
Nordnordost
Fäst den nya loggan med lite lite klister innan du plastar in boken med kartplast, blir nog bra.
 

Master_Z

Swordsman
Joined
3 Sep 2000
Messages
601
Location
Mölndal, Sverige
Demoner i DoD v 6 kanske bara existerar i det andliga planet om har därmed ingen materiell kropp. Eller så är det bara så att Riotminds tycker Drakar är coolare än Demoner och därmed pasta

/Linus - som har Samuraj

Den stolta krigaren Master_Z har sagt sitt
linus_gbg@home.se
 

Rosen

Myrmidon
Joined
9 Jun 2000
Messages
5,813
Location
Jakobsberg (Järfälla; 08-trakten)
<I>Äventyrsspel gick ju upp i target Games egentligen som nån slags varumärke</I>

Äventyrsspel har <I>alltid</I> varit ett varumärke för Target Games, även under 80-talet; det fanns ett handelsbolag vid namn Äventyrsspel inom koncernen ett tag, men det var vilande och hade ingen verksamhet.

--
Åke
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
hoppas inte

Om det är så är det ett stort mistag... det skulle liksom inte kännas rätt...

/King Kromm, som hoppas på demoner i den kommande monster boken
 

King Kromm

Hero
Joined
1 Dec 2000
Messages
1,468
Location
Kungsbacka, Sverige
Nep, så tänker jag inte göra, för jag skall ta och skriva av hela boken(eller scanna), sedan skriver jag ut hela och gör min egen framsida, med en demon på.Så då var det löst!

/King Kromm, som just nu skall börja scanna en hel massa.
 

hatten

Swashbuckler
Joined
18 May 2000
Messages
2,087
Location
Luleå
Re: Demoners rättigheter

I årtusenden har vi Demoner förföljts vi anklagas att vara elaka och onskefulla när allt vi gör är livnär oss..
Som demon får vi näring av människors smärta och död ska vi behövas kallas onskefulla bara för att vi vill leva..
JAG säger Nej och kräver att vi demoner ska få bli behandlade med respekt och vänlighet.
Att behöva år tusenden efter årtusenden bli kallad onskefullt monster djävul och hornskalle av de människor man håller på att tortera till sin död är inte trevlig jag känner många djävlar som efter måltiden blir tvungen att gå till en DemoPsykolog för att få till backa sitt självförtronde.
Att ni människor inte kan ha medlidande med oss ohc låta oss demoner tortera er till döds utan att ni ska behöva komma och förolämpa oss kalla oss onda elaka det är inte bra för vårat självförtronde.
Och vad värre är i år tionden har vi stått på jämlikfot med Drakarna på DoD en smal seger även om de i det spelet Alltid porträterar oss som fiender drakarna har åtminstånde fått vara vänliga då och då.
Vi demoner är inte onda vi har skoj när vi torterar men vem skulle inte ha det ? bara för att vi gör det vi måste tortera oskyliga och starta krig och tycker om att göra det varför ska ni människor ge oss smärta genom att kalla oss onda monster jag frågar VARFÖR det är fördommar enligt mig..

En humoristisk hatt leker demon *ler*
 
Top