Nekromanti mmmm

^ DeXteR ^

Veteran
Joined
5 Dec 2001
Messages
55
Siratsias vit formelbok e ql men jävligt jobbigt för både Spelare och SL.............. Ett av de få äventyr som faktiskt kan spelas utan att behöva strida en enda gång på hela äventyret....
 

Gurrgel

Veteran
Joined
14 Dec 2000
Messages
104
Location
Stockholm
Är äventyret Siratsias vit formelbok ett officiellt äventyr eller finns det att hitta på nätet, om det ögr det, har du någon adress till en sida där det finns?
 

Krille

Super Moderator
Joined
7 Feb 2000
Messages
29,539
Location
Mölndal, Sverige
"Är äventyret Siratsias vit formelbok ett officiellt äventyr eller finns det att hitta på nätet"

Det är officiellt. En saftig tjock bok.
 

Dante

Bäst i Sverige på rollspel
Staff member
Joined
17 May 2000
Messages
9,875
Location
Stockholm
Officiellt ...

... och dessutom till Drakar och Demoner Expert.

Äventyret är nog mer känt som »Barbia«; »Siratsias vita formelbok« är undertiteln.
 

Arntsen

Warrior
Joined
2 Mar 2002
Messages
351
Location
Skiptvet/Østfold/Norge
Ho ho ho!

Jo jag spelledde Medusa games Skogshäxan (som inledning till ett annat). Äventyrar gruppen (?) (dom är två) Består av en Riddare (mytoman & feg), och en jägare (en deprimerad stackare). I alla fall så, i korta ordalag. Häxans son är halvtroll, sonens trollfarsa vill ta honom och han (trollfarsan) stormar ut ur skogen när rp står och samtalar med häxan (riddaren får panik), trollet vrålar på taskig nordvrok (som riddaren inte förstår ett ljud av) Ge mig min son! Häxan försöker dölja ungen (ingen koplar nånting) Jägaren som talar nordvrok försöker tala lite vett och reson med det ilskna trollet, som gång på gång upprepar att han vill ha sin son. Riddaren fortsätter att ha panik. Trollet ilsknar till och knockar jägaren, riddaren tänder till och drar sitt svärd och får trollets klubba väl placerad i bröstet. Jägaren kvicknar till och upptäcker att ungen är halvblod, och börjar gasta åt trollet att ta honom (försöker ge trollet ungen), häxan tycker dock att det är en dum ide och vräker ur sig en och annan trollformel. Plödsligt omges Rp och trollet av en jätte tjock dimma. De krälar runt på marken en stund jägaren blir efter ett kvävnings försök återigen knockad av trollet som strax därpå mycket heroiskat(?) blir nedstucken bakifrån(!) av riddaren........ Ja jag hade kul iaf.
 
Top