Nekromanti Mittland har kommit.

ro83rt

Swordsman
Joined
24 Sep 2001
Messages
646
Location
Vallentuna
Som vanligt så är den riktigt snygg, även man nu börjar bli bortskämd. Riktigt bra illustrationer.

Däremot gillar jag inte det textmässiga innehållet, än så länge. Jag har inte läst klart allt ännu. Det är inte alls lika gjutet som i Osthem. Jag har väl inget att allvarligt anmärka på själva skrivandet men jag tycker inte att det är speciellt tufft. Ideen med vapenmästare tycker jag känns riktigt sunkig och besjälade svärd är inte heller någon ny och kool idé. Det känns som om man inte lyckats att knyta ihop säcken. Inget verkar hänga ihop och det är verkar mest handla om en mängd kulturella kompromisser. Man har lite nya yrken, vilket jag tycker är lite konstigt eftersom det är så lätt att göra dem själv. Plus är att man inte tar med några stats på stäpptrollen. Man är iaf beredd att låta spelgruppen spåna lite själva.

Jag blev lite besviken men glad att det iaf inte fanns något töntyrke som "Drakriddare". Vapenmästare är nästan lika fånigt men håller sig inom gränsen för vad som är godtagbart.
 

walium

Ganska töntig, faktiskt
Joined
8 Apr 2001
Messages
8,460
Location
Linköping
Recension på wrnu?

Kommer det att komma upp en recension av Mittland här på sidan någon gång under den närmsta framtiden?
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Trevligt att den kommit iaf...
Ska iaf bli synnerligen kul att få läsa den, ska beställa den så fort jag kommer hem... Så man får se hur den är.

/ Johan K, lite lätt sliten
 

Vitulv

Årets spelledare 2011 och 2013
Joined
23 Dec 2000
Messages
6,920
Förhoppningsvis [ANT]

Jag har i alla fall erbjudit mig att recensera den. Får höra vad Chrull säger.

/Vulf
 

Silversporre

Veteran
Joined
27 May 2004
Messages
5
Location
Götelaborg
Jag tycker ärligt talat att Drakriddare är ganska fräcka, trots att de inte är något att ha i en grupp.
Mot vilken drake som helst blir man nog ensam lämnad kvar om man är den enda med mod i barmen. :gremlaugh:
 

Foggmock

Myrmidon
Joined
26 Aug 2000
Messages
4,596
Location
Malmö
Det ser riktigt bra ut så långt. Flera av sakerna jag anmärkte på under korrläsningsprocessen har fixats till, och jag tror vi har den modul som har absolut högst tuttäthet så långt... :gremlaugh:
 

Johan K

Gammal & dryg
Joined
22 May 2000
Messages
12,401
Location
Lund
Sådärja....

Då har man köppt Mittland då...
& jag får lov att säga att den inehåller vad jag förväntade mig. Trevliga små berättelser, kunskap om länderna, lite myter. Så på det hela tagent så är det en modul som håller måttet. Är helt i klass med Osthem...
Det jag kansek kan sakna, som fanns mer i Osthem är lite mer arketyper från Mittland... Men, förutom det så har Mittland givit ett kalrt possitivt intryck.

/ Johan K, glad Mttlandägare
 
Top